آخرین اخبارافغانستانسیاست

جوان افغانستانی مظنون همکاری با طالبان در فرانسه به ۱۰ ماه حبس محکوم شد

یک شهروند افغانستان که به‌ تازگی وارد فرانسه شده بود، به ظن ارتباط داشتن با طالبان به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.


به گزارش خبرگزاری دید: یک شهروند افغانستان که به‌ تازگی وارد فرانسه شده و به ظن ارتباط با طالبان تحت نظر قرار داشت، به جرم خروج از محدوده مقررشده به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شده‌است.
یورونیوز گزارش داده که احمد جوان ۳۰ ساله افغان که به‌همراه خانواده‌اش اخیراً از افغانستان وارد فرانسه شده‌ بود، روز دوشنبه از هوتل محل قرنطینه خود در شهرکی در حاشیه شرقی پاریس خارج شده و به منطقه ۱۸ پایتخت رفته‌ بود و از آنجا که ماسک بهداشتی بر چهره نداشت، پولیس او را در یک سوپرمارکت بازداشت کرد.
وی در جریان بازجویی مدعی شده که برای تهیه «داروی ضد سردرد و تهوع» و با راهنمایی یکی از مهمانان هوتل راهی شده و اطلاع نداشته که به پاریس می‌رود، اما فرد مزبور به پولیس گفته‌ است که احمد قصد خرید سیم‌کارت داشته و از وی خواسته که او را تا پاریس همراهی کند.
احمد همچنین مدعی شده‌ است که وقتی پولیس به کمک مترجم به او توضیح داده که نباید از محدوده تعیین‌شده خارج شود، در محل اقامتش حضور نداشته و همسرش برگه تفهیم مطلب را امضا کرده‌ است؛ استدلالی که دادستان آن را نپذیرفته‌است.
طبق اعلام سخنگوی دولت فرانسه این فرد «با طالبان ارتباط داشته» و ماهیت این ارتباط «باید مشخص شود».
گفته می‌شود که در انتقال هزاران شهروند افغانستان به کشورهای خارجی پس از سقوط کابل، چندین نفر که متهم به ارتباط با طالبان هستند به کشورهای فرانسه و انگلیس انتقال داده‌ شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا