آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

حماس: آمریکا شریک جرم و جنایت اسرائیل درغزه است

خبرگزاری دید: حماس، آمریکا را شریک جرم و جنایت اسرائیل خوانده و می گوید؛  تل آویو سند پاریس را که قبلا با آن موافقت کرده بود، پس گرفته و این موضوع ماهیت حیله‌گری، دروغ‌گویی و فرار از تعهدات را آشکار می کند.

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس گفت که رژیم اسرائیل از تعهدات خود شانه خالی می‌کند و آمریکا شریک جرم وجنایت این رژیم درغزه است.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس امروز( ۲۶ دلو) در گفت‌وگو با «یونیوز» گفته است : تل آویو سند پاریس را که قبلاً با آن موافقت کرده بود، پس گرفته و این مسئله، ماهیت حیله‌گری، دروغگویی و فرار از تعهدات را آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه؛ “دشمن متوجه شده است که نمی‌تواند به اهداف خود در نوارغزه دست یابد و به همین دلیل از قول‌‌هایش طفره می رود” اظهار داشت: “علت آن به این برمی‌گردد که اسرائیل می‌خواهد دری را برای ادامه حملات نظامی در دیگر مناطق داخل غزه باز کند.”

عضو حماس در مورد اقدامات واشنگتن نیز گفته است: دولت آمریکا در جنایت‌های تل‌آویو شریک است و در رابطه با موضوع رفح، به دلیل نگرانی از عواقب و [تأثیر منفی] این امر بر انتخابات و تأثیر آن بر فرصت‌ها و شانس بایدن، رئیس جمهور برای پیروزی در این انتخابات، تلاش می‌کند که خود را به عنوان نگران غیرنظامیان در رفح نشان دهد.

او افزود: “دولت آمریکا از محاکمه شخصیت‌های آمریکایی به دلیل دست داشتن در این تجاوز بیم دارد.” حمدان در مورد کمک کشورهای عربی به اسرائیل نیز می گوید: “صحبت از راه اندازی خط تجاری زمینی از امارات به اسرائیل از طریق عربستان سعودی و اردن است و مردم این کشور‌ها، اجازه عبور از چنین خطی را هرگز نمی‌دهند.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا