آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی رهبران چین و روسیه در مورد امنیت منطقه و جهان

خبرگزاری دید: رهبران چین و روسیه در تماس تیلفونی در باره همکاری‌های دوجانبه، به‌ویژه امنیت منطقه و جهان تبادل نظر کردند.

رایزنی رهبران چین و روسیه در مورد امنیت منطقه و جهان

به نقل از شینهوا، شی جین پینگ رییس جمهور روسیه روز گذشته با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در باره روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی و مسایل امنیتی رایزنی کرد.
شی در جریان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که از ابتدای سال جاری، روابط دوجانبه در برابر آشفتگی‌ها و دگرگونی‌های جهانی، شتاب توسعه‌ای خوبی را حفظ کرده است.
وی افزود که همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور پیشرفت ثابتی داشته است و چین آماده همکاری با جانب روسیه است تا برای توسعه پایدار و بلندمدت همکاری عملی دوجانبه داشته باشد.
چین مایل است با روسیه همکاری کند تا به حمایت از یکدیگر در مورد منافع اصلی مربوط به حاکمیت و امنیت و همچنین نگرانی‌های اصلی شان، تعمیق هماهنگی استراتژیک و تقویت ارتباطات و هماهنگی در سازمان‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای مانند سازمان ملل متحد، میکانیزم بریکس و سازمان همکاری شانگهای ادامه دهد.
رییس جمهور چین بیان داشت: چین همچنین مایل به همکاری با روسیه برای ارتقای همبستگی و همکاری میان بازارهای نوظهور ملت‌ها و کشورهای در حال توسعه است و برای توسعه نظم بین‌المللی و حکومت جهانی به سمت مسیری عادلانه‌تر و معقول‌تر تلاش می‌کند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این گفت‌‌وگوی تیلفونی گفته که از ابتدای سال جاری میلادی همکاری‌های عملی بین روسیه و چین به طور پیوسته در حال توسعه بوده است.
وی افزود: روسیه از طرح امنیت جهانی پیشنهاد شده توسط چین حمایت می‌کند و با هر گونه نیرویی که با استفاده از به اصطلاح مسایل مربوط به سین‌کیانگ، هانگ کانگ و تایوان به عنوان بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی چین کند، مخالف است.
پوتین خاطرنشان کرده است: روسیه آماده تقویت هماهنگی چندجانبه با چین است تا تلاش‌های سازنده‌ای برای تقویت چندقطبی شدن جهان و ایجاد نظم بین‌المللی عادلانه‌تر و معقول‌تر انجام شود.
در اخیر، رهبر چین گفته است که همه طرف‌ها باید برای حل و فصل مناسب بحران اوکراین به شیوه‌ای مسئولانه تلاش کنند و چین برای این منظور به ایفای نقش خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا