آخرین اخبارایرانجهانخبر های مهمسیاست

رییس مجلس ایران: سامان‌دهی مهاجران اولویت دولت و مجلس است

خبرگزاری دید: محمد باقر قالی‌باف رییس پارلمان ایران از تهیه و تصویب طرحی در مورد ساماندهی مهاجران در این کشور خبر داده و تاکید کرده که این موضوع اولویت دولت و مجلس ایران است.

رییس پارلمان ایران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: سامان‌دهی اتباع ضروری و مهم است و از اولویت‌های مجلس و دولت است.

وی افزود:« این قول را به مردم می‌دهم که ساماندهی اتباع خارجی از اولویت‌های ما باشد چنانچه از گذشته نیز در برنامه دولت و مجلس بوده؛ از این رو به انتظار فرا رسیدن سال ۱۴۰۳ نایستاده و ارگان‌های مربوطه این موضوع را به سرعت پیگیری می‌کنند».

قالیباف با اشاره به شکل‌گیری سازمان ملی مهاجرت گفت:« در حال حاضر مجموعه‌ای برای اتباع و مهاجران وجود دارد اما آن را تبدیل به سازمانی ذیل وزارت کشور خواهیم کرد که وظایف مشخصی تحت نظارت برخی وزارتخانه‌ها خواهد داشت».

رییس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه با اشاره به احکام تدوین شده در حوزه اتباع عنوان کرد:« امروز بحث اتباع به موضوع جدی تبدیل شده و حکم روشنی در این خصوص نگاشته شده که در جریان آن دبیرخانه شورای امنیت ملی، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، و دستگاه‌های متعدد آن مکلف شده‌اند تا به سرعت ساماندهی در حوزه مربوط به اتباع انجام دهند».

وی افزود: این ساماندهی در حوزه ورود، خروج، تردد، شناسایی محل اقامت، ثبت احوال و ثبت محل زندگی آنها و همه عناصر و عواملی است که اتباع خارجی شامل آن می شوند و موضوع ضروری، مهم، اساسی و یکی از اولویت های قطعی مردم و از مطالبات آنها است لذا باید سرشماری قطعی و آمایش سرزمینی برای تعیین محل زندگی آنها صورت گیرد، ضمن اینکه باید مشخص شود که کدام یک از اتباع قانونی و کدام غیرقانونی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا