آخرین اخبارافغانستان

سرور دانش: دانشگاه بامیان در حال عقب‌گرد است


محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری کشور طی دیداری با جمعی از استادن این دانشگاه از ضعف مدیریتی و علمی در دانشگاه بامیان انتقاد کرده، گفت:” دانشگاه بامیان در حال عقب‌گرد بوده و مسئولان بیش‌تر از این به مسایل سمتی و جناحی دامن نزنند. ”
به گزارش خبرگزاری دید، جمعی از استادان دانشگاه بامیان روز گذشته(یکشنبه، ۲۸ جوزا)، با سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور دیدار کرده، مطالبات و پیشنهادهای‌شان را با وی درمیان گذاشتند.
در این نشست دیدارکنندگان از نحوه اداره و مدیریت رهبری دانشگاه بامیان ابراز نارضایتی کرده و چالش‌های پیش آمده در ماه‌های گذشته را ناشی از بی‌توجهی، سوء‌استفاده و قانون‌شکنی برخی از مسئولان دانشگاه بامیان عنوان کردند.
استادان دانشگاه بامیان، از کمبود بست‌ها در دانشگاه بامیان ابراز نگرانی کرده و از معاون رییس‌جمهور خواستند که در این رابطه توجه جدی شده تا دانشجویان بیش‌تر از این متضرر نشوند.
با این حال آقای دانش، ضعف مدیریت و نیز ضعف علمی در میان کادرهای تحصیلی دانشگاه‌ها را یکی از مشکلات جدی عنوان کرده و خواهان درخشش بیش‌تر استادان دانشگاه بامیان در زمینه تدریس و خدمات لازم به دانشجویان شد.
آقای دانش افزود، مشکلات پیش‌آمده با مقامات تحصیلات عالی در میان گذاشته شده و انتظار می‌رود تا این مشکلات به زودی برطرف شوند.
این در حالی‌ست که چند هفته قبل شماری از استادان دانشگاه بامیان دست به تحصن زده و خواهان برکناری معصومه خاوری، رییس دانشگاه این ولایت شده بودند که پس از بررسی، هیئت تحصیلات عالی شماری از استادان معترض را اخطاریه و ۴ تن آنان را به دانشگاه دیگر ولایات تبدیل کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا