آخرین اخبارافغانستانسیاست

سیاف: حکومت باید ستون پنجم را نابود کند


تالار لویه جرگه در کابل، امروز میزبان رهبران قومی، سیاسی، اعضای کابینه، اعضای هر دو مجلس شورای ملی و مجلس سنا به مناسبت ششمین سالگرد ترور برهان الدین ربانی، رییس پیشین شورای عالی صلح، بود.
در این همایش گسترده، بسیاری از رهبران قومی و سیاسی در سخنان‌شان پیرامن شخصیت برهان الدین ربانی اشاره داشتند و ربانی را چهره صلح دوست و وطن‌پرست توصیف کردند.
عبدالرب رسول سیاف، که در ششمین سالگرد شهید ربانی سخنرانی می‌کرد، خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی می‌گوید، حکومت باید به منظور تامین امینت سراسری در کشور «ستون پنجم» را در حکومت نابود کند تا وضعیت آشفته‌تر از دیروز نشود.
آقای سیاف در ارتباط به جایگاه مجاهدین می‌گوید، این کشور را تنها مجاهدین می‌تواند نگه دارد و تاکید می‌کند که خارجی‌ها تا از داخل با آنان همکاری نشود، به مردم با شرف افغانستان، آسیب رسانده نمی‌توانند.
آقای سیاف می‌فزاید که جهاد رکن اسلام است و کسانی که جهاد را بدگویی می‌کنند، به جهاد و اسلام تجاوز کرده‌اند.
این رهبر جهادی با انتقاد از حکومت وحدت ملی بیان می‌دارد که حکومت باید مرزی میان هنر و فحشا قایل شود.
در همین حال، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی کشور در این مراسم، روی برگزاری انتخابات شفاف سال آینده تاکید دارد و می‌گوید، آرای مردم در انتخابات ضامن ثبات کشور است.
آقای محقق همچنان از عدم اعتماد مردم به کمیسیون‌های انتخاباتی ابراز نگرانی کرده است.
معاون دوم ریاست اجرایی در پیوند به طرح قوم‌گرایانه از سوی یک کارمند ریاست جمهوری، خطاب به رییس‌جمهور غنی می‌گوید:« شخص رییس‏جمهور باید جلو این گونه افراد متعصب را بگیرد.»
از سوی هم احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود، یک‌بار دیگر تاکید روی طرح «وفاق ملی» می‌کند و آن را راه نجات از بحران‌های کنونی می‌داند.
گفتنی است که برهان الدین ربانی، رییس پیشین شورای عالی صلح و رییس‌جمهور سابق کشور، شش سال پیش از امروز، دقیقا در روز تولدش توسط یک فرد انتحاری که مواد منفجره را در میان دستار خود پنهان کرده بود و به بهانه گفت‌وگو آمده بود؛ کشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا