آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمدولت فراگیرروند صلحزنانسیاستصلح

شورای مقاومت ملی برای نجات: ملل متحد برای برقراری دولت قانونی و فراگیر درافغانستان تلاش کند

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان می گوید؛ ملل متحد با استفاده از جایگاه و اتکا به وظایف ذاتی خود، زمینه‌ی برقراری صلح پایدار و دولت قانونی مبتنی بر اراده و خواست مردم افغانستان را از طریق پروسه‌ی فراگیر ملی فراهم کند.

شورای مقاومت ملی برای نجات روز گذشته (۱۸دلو) با انتشار بیانیه ای درآستانۀ نشست قطر برای افغانستان گفته است: مسوولان عالی‌رتبه سازمان ملل متحد تلاش‌های گسترده‌ را آغاز کرده اند تا زمینه‌ی حضور نمایندگان گروه طالبان را در این نشست فراهم کنند.
به نقل از بیانیه‌ی شورای مقاومت ملی برای نجات ؛ این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که جو خفقان به‌خصوص برای زنان به سرحد نهایی رسیده و در حال حاضر بسیاری از زنان و دختران بدون هیچگونه دلیل قانونی در بازداشت از سوی نیروهای سرکوب‌گر به اصطلاح امر به معروف و نهی از منکر طالبان قرار دارند.
این شورا می افزاید: اظهارات یکی از مسئولان ملل متحد مبنی بر عدم براندازی گروه مسلط شده و بقای آن مایه تاسف و نگرانی شدید مردم افغانستان شده است و در همین رابطه عدالت طلبان و آزادی‌خواهان کشور از هر گوشه و کنار جهان و نیز افغانستان صدای دادخواهانه شان را بلند کرده اند.
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان درحالی‌که از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای توجه به حل مساله افغانستان در این بیانیه سپاس‌گزار می کند و می گوید: این شورا از اظهارات اخیر یکی از مسوولان ارشد آن سازمان ابراز تاسف نموده، امید دارد که ملل متحد با استفاده از جایگاه و اتکا به وظایف ذاتی خود، زمینه‌ی برقراری صلح پایدار و دولت قانونی مبتنی بر اراده و خواست مردم افغانستان را از طریق پروسه‌ی فراگیر ملی فراهم کند نه این‌که زمینه‌ی بقا و استمرار سلطه‌ی غیر مشروع و ظالمانه موجود را تحکیم بخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا