آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

طا-لبان ٤ شهروند زندانی بریتانیا را آزاد کردند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه بریتانیا از آزادی ٤ شهروند این کشور از طا-لبان در افغانستان خبر داده است. این کشور به تازگی اعلام کرد که از عملیات نظامی برای تغییر نظام در افغانستان حمایت نمی‌کند.

وزارت خارجه بریتانیا در اعلامیه‌ای امروز سه‌شنبه(١٨ میزان) گفته که ٤ شهروند این کشور به اتهام «تخطی از قوانین افغانستان» زندانی شده اند.

در اعلامیه آمده است: ما از آزادی چهار شهروند بریتانیایی توسط اداره فعلی افغانستان که به اتهام نقض قوانین افغانستان بازداشت شده بودند، استقبال و قدردانی می‌کنیم.

اعلامیه افزوده که دولت بریتانیا به نمایندگی از خانواده‌های این اتباع بریتانیایی از اداره فعلی افغانستان به دلیل نقض قوانین این کشور عذرخواهی می‌کند.

این وزارت همچنین به همه شهروندان بریتانیا یادآوری کرده که به قوانین ضد تروریزم بریتانیا پایبند باشند و به قوانین کشورهایی که از آن‌ها بازدید می‌کنند احترام بگذارند و در صورت لزوم اطلاعات مربوطه را با مقامات بریتانیا به اشتراک بگذارند.

اعلامیه بیان داشته است: ما به همه اتباع بریتانیایی یادآوری می‌کنیم که در خارج از کشور از قوانین مربوط به ضد تروریزم بریتانیا پیروی کنند و از تمام قوانین کشور مقصد تبعیت کنند. در صورت لزوم، ما اطلاعات را برای بررسی به مقامات مربوطه در بریتانیا ارسال خواهیم کرد.

در همین حال، وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرده که دولت بریتانیا به شدت با استفاده از خاک بریتانیا توسط هر فردی، از جمله اتباع افغانستان، برای اهدافی مانند برنامه‌ریزی، عضوگیری، تحریک، یا تامین مالی تروریزم در افغانستان یا تامین مالی تروریزم مخالف است.

این وزارت افزوده که چنین اقداماتی ممکن است منجر به تحقیقات بر اساس قوانین بریتانیا شود. دولت بریتانیا تمام اشکال خشونت را محکوم می‌کند، زیرا این به نفع افغانستان یا جامعه بین‌المللی نیست.

تا کنون طا-لبان در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا