آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانپاکستانجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

فعالان حقوق بشر پاکستان: تصمیم اسلام آباد در قبال اخراج مهاجران افغانستان غیرانسانی و غیرقانونی است

خبرگزاری دید: بیش از ۳۰۰ تن از فعالان حقوق بشر، جامعه مدنی، استادان دانشگاه و وکلای مدافع پاکستان تصمیم این کشور برای دومین دور اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان را محکوم کردند. این فعالان تصمیم حکومت پاکستان در قبال مهاجران را «غیرانسانی و غیرقانونی» خوانده‌اند. این فعالان گفته اند که پاکستان با آنکه چندین کنوانسیون بین‌المللی در زمینه مهاجران را امضا کرده است اما به تعهدات بین‌المللی خود پشت کرده است.

این فعالان روز جمعه ( ۱۷ حمل) با نشر بیانیه‌ای مشترک، آغاز دور دوم اخراج مهاجرین افغانستان را خلاف قانون اساسی پاکستان و نقض چندین قانون بین‌المللی خوانده‌اند. در بیانیه آمده است که حکومت پاکستان یک فهرست ۸۰۰ هزار نفری از مهاجران افغانستان دارای کارت مهاجرتی را تهیه کرده است و قرار است آنها را در دو هفته بعد از ۱۵ اپریل برابر با ۲۷ حمل اخراج کند.

این فعالان گفته‌اند که برای جلوگیری از اخراج غیرقانونی مهاجران قانونی افغان به دیوان عالی پاکستان مراجعه کرده‌اند، اما این دیوان سکوت کرده است.

این بیانیه را ۳۱۳ تن از فعالان پاکستانی امضا کرده‌اند. آنها خواهان توقف روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان شده و گفته‌اند که باید در این مورد دادگاه – محکمه تصمیم بگیرد.

حکومت پیشین و موقت پاکستان به دلیل افزایش ناامنی در این کشور برنامه اخراج مهاجرین افغانستان را روی دست گرفت. اکنون حکومت شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان دور دوم اخراج مهاجران افغانستان را در ۲۷ حمل از سر می‌گیرد.

در دور اول اخراج، پاکستان بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستان را اخراج کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا