آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

لیست نهایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به زودی اعلان می‌شود

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که لیست نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را به منظور نشر به کمیسیون انتخابات سپرده است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که لیست نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را به منظور نشر به کمیسیون انتخابات سپرده است.
محمد قاسم الیاسی کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی، روز سه شنبه (۳ثور) در نشست خبری در کابل گفت:«کمیسیون شکایات انتخاباتی مطابق مواد ۷۴و ۹۱ قانون انتخابات به منظور رسیدگی به اعتراضات و شکایات نسبت به فهرست ابتدایی کاندیدان ریاست جمهوری، مطابق با مصوبه و طرزالعمل چگونگی رسیدگی به اعتراضات نسبت به فهرست ابتدایی کاندیدان ریاست جمهوری را تهیه نموده که این اعتراضات مطابق به طرزالعمل مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفته است.»
او افزود، کمیسیون شکایات انتخاباتی مطابق قانون انتخابات و تقویم انتخاباتی ۱۳۹۷ لیست کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ را پس از بررسی‌های قانونی تخنیکی و ارسال استعلام‌های لازم به ادارات مربوط دولتی نهایی نموده و به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال نموده است.
آقای الیاسی در مورد انتخابات پارلمانی کابل گفت که بررسی‌های کمیسیون شکایات انتخاباتی از هفته قبل آغاز شده و نتیجه آن بعد از بررسی تمام ابعاد قضیه اعلان خواهد شد و در مورد چند ولایت باقی مانده هنوز فیصله نهایی صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا