آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمروند صلحزنان

متقی: امیدواریم نشست‌ها برای تعامل با افغانستان نتیجه‌‌بخش باشد

خبرگزاری دید: امیرخان متقی در دیداربا رئیس یوناما گفته است: نشست دوحه نتیجه‌ی ملموسی نداشت، امیدواریم نشست‌ها در تعامل با حکومت افغانستان نتایج خوبی بدهد . وی افزود: برای موثر بودن نشست‌ها، باید رایزنی‌های کاملی با کابل درباره افغانستان صورت گیرد.

امیر خان متقی وزیر خارجه حکومت سرپرست با – رزا اوتنبایوا- رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) درباره تعامل بیشتر و همچنین نشست دوحه گفتگو کرد.

وزارت خارجه طا-لبان با صدور بیانیه‌ی درباره این دیدار نوشت: امیرخان متقی در این دیدار؛ ابراز امیدواری کرد که در نشست‌ها برای تعامل با حکومت افغانستان نتایج خوبی بدست آید.

متقی در این دیدار تصریح کرد: نشست دوحه را از نزدیک دنبال می‌کردیم اما این نشست نتیجه خاصی نداشت.

وزیر خارجه حکومت سرپرست اظهارداشت : برای موثر بودن نشست‌ها، باید رایزنی‌های کاملی با کابل در موضوعات مربوط به افغانستان صورت گیرد.

رزا اوتنبایوا رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل درافغانستان (یوناما) در این دیدار تأکید کرده است: “در تعیین نماینده ویژه برای افغانستان هیچ اقدامی نباید صورت بگیرد که کار با حکومت کابل را پیچیده سازد.”

دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها برای افغانستان در ۲۹ و ۳۰ دلو بدون حضور طا-لبان در دوحه برگزار شد.

ماریا زاخارووا – سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود هرگونه نشست و ابتکار عمل درباره افغانستان بدون حکومت کنونی کابل و کشورهای منطقه محکوم به شکست است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا