اجتماعاسلایدشوافغانستان

مردم بامیان خواست‌های‌شان را به ارگ ابلاغ کردند

در برنامه‌ای که روز گذشته به منظور افتتاح یکی از بزرگترین شفاخانه دولتی در ولایت بامیان، برگزار شده بود، مردم و حکومت محلی این ولایت خواسته‌های‌شان را به ارگ ریاست جمهوری ابلاغ کرده و خواهان عملکرد جدی مقامات در ارگ شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، این بیانیه که شامل هفت فقره می‌باشد، محمد طاهر زهیر، والی بامیان به نمایندگی از مردم این ولایت در حضور مقامات بلندپایه‌ی دولتی قرائت نموده و خواهان توجه جدی مقامات به این خواسته‌های مردم شدند.
۱ – ماسترپلان فرهنگی بامیان که در سال ۲۰۰۴ میلادی ساخته شده است، در راستای احیای ارزش و جایگاه تاریخی-تمدنی بامیان و هم‌چنان حفاظت از میراث‌های تاریخی و فرهنگی این ولایت از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است. متأسفانه گاهاً با ماسترپلان فرهنگی بامیان برخورد سیاسی و قومی صورت می‌گیرد و این مسأله چالشی است در راستای تطبیق ماستر پلان فرهنگی بامیان. در راستای تطبیق این ماستر پلان نیازمند توجه و حمایت همه‌جانبه حکومت افغانستان هستیم تا باشد از داشته‌های تاریخی و فرهنگی این ولایت به درستی حفاظت و حراست کنیم.
۲ – با توجه به وضعیت صحی و تقاضای مردم بامیان، ایجاد فاکولته‌ی طب در چارچوکات دانشگاه بامیان یکی از ضرورت‌های اصلی مردم بامیان هست در این زمینه توجه مقامات را خواهانیم.
۳ – نبود برق کافی یکی دیگر از مشکلات اصلی و اساسی مردم بامیان می‌باشد و برق فعلی بسنده نیازمندی‌های ابتدایی مردم نمی‌باشد به همین دلیل، ما از مقامات می‌خواهیم در راستایی برق‌رسانی به بامیان تلاش همه‌جانبه نمایند.
۴ – نبود امنیت در راه‌های مواصلاتی بامیان یکی از مشکلات عمده برای مسافران و توریستان داخلی و خارجی می‌باشد٬ ما از مقامات می‌خواهیم با تامین امنیت شاهراه‌های بامیان زمینه را برای انکشاف صنعت توریزم و گردشگری در این ولایت فراهم نمایند.
۵ – فقر و نبود امکانات یکی دیگر از مشکلات اساسی مردم بامیان است، از آن جایی که بامیان ظرفیت تطبیق پروژه‌های انکشافی را دارد٬ با راه‌اندازی پروژه‌ها مشکلات مردم را کاهش دهند.
۶ – مردم بامیان منتظر تعدیلات در واحدهای اداری و امنیتی در این ولایت هستند و ما توجه شخص معاون رییس جمهور را خواهانیم.
۷ – از آن جایی که بنیاد آقا خان یکی از همکاران نزدیک در بخش صحت، معارف و سایر بخش‌ها می‌باشد ما از شخص جناب کریم آقا خان، می‌خواهیم در راستای انکشاف صنعت توریزم به خصوص ساخت‌وساز در ساحات بند امیر و هوتل سرینا-بامیان با اداره محلی این ولایت همکاری همه جانبه نمایند.
این شفاخانه ۱۳۷ بستر دارد و با هزینه ۲۸.۸ میلیون دالر با کمک مالی کشور کانادا و فرانسه توسط بنیاد آقا خان ساخته شده است و در این شفاخانه امکانات و تجهیزات پیشرفته طبی به کار رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا