آخرین اخبارجهانسیاست

مک‌کال: بایدن با پول امریکایی‌ها جیب طا-لبان و سایر گروه‌های تروریستی را پر می‌کند

خبرگزاری دید: رییس کمیته روابط خارجی کانگرس با انتقاد از دولت بایدن گفته که در زمینه ریختن پول مالیه‌دهندگان امریکایی به جیب «گروه تروریستی‌ مانند طا-لبان» شفافیتی وجود ندارد.

مایکل مک‌کال رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به گزارش سیگار درباره‌ دسترسی طا-لبان به کمک‌های بشری در افغانستان، گفته: «این نفرت‌انگیز و نکوهش‌پذیر است که پول مالیه‌دهندگان امریکا به جیب گروه تروریستی‌ای مانند طالبان برود».

مک‌کال روز گذشته با نشر بیانیه‌ای بر ایجاد شفافیت در کمک‌های مالی امریکا به افغانستان تأکید کرد.

وی در بیانیه‌ خود افزوده است: «بحران انسانی در افغانستان با خروج پر هرج‌ومرج و مرگ‌بار رییس‌جمهور بایدن به‌طور قابل توجهی وخیم شد. نکوهش‌پذیر است که پول مالیه‌دهندگان ایالات متحده جیب گروه تروریستی‌ مانند طا-لبان را پر می‌کند که زنان و دختران افغان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، القاعده و سایر تروریست‌ها را تأمین مالی می‌کنند، جنایات علیه اقلیت‌های مذهبی را مرتکب می‌شوند و روزانه موارد متعدد دیگری از حقوق بشر را نقض می‌کنند».

وی افزوده است که دولت بایدن ماه‌ها است به درخواست او برای توضیح درباره‌ دورنگهداشتن طا-لبان از کمک‌های امریکا پاسخ نداده است.

گفتنی است که سیگار به تاز‌گی اعلام کرده است که پس از به قدرت رسیدن طا-لبان در افغانستان این کشور بیش از ٢.٣٥ میلیارد دالر به افغانستان تحت کنترول طا-لبان فراهم کرده و هیچ شفافیتی در مورد این‌که طا-لبان از آن بهره نبرده باشند، وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا