آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

نانسی پلوسی به جمع مخالف انتقال تسلیحات امریکا به اسرائیل پیوست

خبرگزاری دید: نانسی پلوسی، رییس سابق مجلس نمایندگان امریکا و متحد کلیدی جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا همراه با ده‌ها نفر از دموکرات‌های کنگره، در نامه‌ای از دولت ایالات متحده خواستند که ارسال تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کند.

به نقل از رویترز، حمایت پلوسی حاکی از رویکرد تازه‌ی دموکرات‌ها نسبت به توقف انتقال تسلیحات به رژیم اسرائیل است که به‌گونه‌ی روزافزون جریان اصلی حزب را با خود همراه می‌کند.

در نامه‌ی مخالفان ارسال سلاح به اسرائیل، از دولت بایدن خواسته شده تا در مورد حمله‌ی هوایی اسرائیل که منجر به کشته‌شدن هفت کارمند گروه کمک‌رسانی «آشپزخانه‌ مرکزی جهان» شد، تحقیق کند.

در این نامه آمده است: «با توجه به حمله‌ی هوایی اخیر علیه امدادگران و بحران انسانی روزافزون، ما معتقدیم که تأیید این انتقال سلاح غیرقابل توجیه است.»

این نامه توسط پلوسی و ۳۶ دموکرات دیگر، از جمله نمایندگان باربارا لی، رشیده طلیب و الکساندریا اوکاسیو کورتز امضا شده است.

بایدن روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با لحنی که تازگی داشت گفت اگر برای محافظت از غیرنظامیان تلاش نکند، سیاست امریکا تغییر خواهد کرد.

کشته‎شدن امدادگران «آشپزخانه مرکزی جهان» توسط اسرائیل خشم گسترده‌ای را در پی داشت.

ارتش اسرائیل روز جمعه( ۱۷ حمل) اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات در مورد مرگ این امدادگران، دو افسر را از کار برکنار و فرماندهان ارشد را رسما توبیخ کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا