آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

هراتیان به غنی: اهانت به عثمانی، اهانت به مردم هرات است!

برخی باشندگان ولایت هرات طی محفلی از انجینر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور حمایت نموده و رفتار اخیر رئیس جمهور غنی را با وی ناشی از تعصب و اهانت خوانده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، پس از آن که رییس جمهور غنی مانع سفر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور به خاطر افتتاح یک پروژه برق، به ولایت بلخ شد، سروصداهای زیادی را در کشور، مخصوصاً هرات بر علیه رییس جمهور بلند کرد.
در ادامه این واکنش‌ها، شهروندان هرات امروز طی همایشی با اعلام حمایت از وزیر انرژی و آب کشور رفتار رییس جمهور را یک اهانت و ناشی از تعصب خوانده و همچنان گفتند: آقای عثمانی نماینده مردم هرات است و اهانت به وی، اهانت به مردم هرات است.
فرهاد مجیدی نماینده مردم هرات در شورای ملی با اشتراک در این محفل، برخورد رییس جمهور را در برابر علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب کشور یک برخورد تعصب‌آمیز خواند.
او، آقای عثمانی را توانمند خوانده و افزود که مردم هرات در برابر این عمل ریاست جمهوری خاموش نخواهند ماند و از آقای عثمانی به صورت «قاطعانه» حمایت خواهند کرد.
وی یادآور شد که: هدف تجمع ما این است که هراتیان می‌خواهند بدانند چرا چنین برخوردی با وزیری که صادقانه کار می‌کند صورت گرفته است.

به گفته فرهاد مجیدی، اگر آقای عثمانی از قوم رییس جمهور می‌بود، امروز ما شاهد چنین برخوردی با وزیر انرژی و آب نبودیم.
از سویی هم، حبیب الرحمان نماینده مردم هرات در شورای ولایتی با اعلام حمایت از علی احمد عثمانی، گفت: آقای عثمانی نماینده مردم هرات است و اهانت به وی، اهانت به مردم هرات است.
پیش از این در دو مورد خبرهایی مبنی بر جلوگیری از سفر آقای عثمانی به هرات برای افتتاح پروژه تاپی و مزارشریف برای افتتاح یک پروژه برق، از سوی رسانه‌ها نشر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا