آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

هشدار مسکو به غرب در باره شورش گروه شبه‌ئظامی واگنر

خبرگزاری دید: همزمان با پیشروی گروه شبه‌نظامی واگنر به سوی پایتخت روسیه، مسکو به غرب برای استفاده از این گروه در راستای آنچه «اهداف ضد روسی» خوانده، هشدار داده است.

وزارت خارجه روسیه امروز شنبه (۳ سرطان) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به کشورهای غربی نسبت به هرگونه استفاده احتمالی از تحولات داخلی روسیه، برای دستیابی به اهداف ضد روس‌هراسی هشدار می دهیم».
 از سویی هم، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو اعلام کرد از آنجا که در مسکو «عملیات ضد تروریستی» در جریان است، دوشنبه برای «به حداقل رساندن خطرات» روز غیر کاری خواهد بود.
او از مردم پایتخت روسیه خواست «تا جای امکان از سفر در سطح شهر خودداری کنند».
در بیانیه‌ای که در همین رابطه در تلگرام منتشر شد، او وضعیت کنونی را «دشوار» توصیف کرد و نوشت: «احتمال مسدود شدن برخی از معابر و محله‌های شهر نیز وجود دارد».
در همین حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین عصر امروز به خبرگزاری تاس گفت که «رییس جمهور همچنان در کرملین مشغول کار است»، اما از آنجایی که مزدوران واگنر ظاهراً تلاش می‌کنند راه خود را به پایتخت باز کنند، شایعات در شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است.
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که هواپیمای ویژه پوتین روز شنبه ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه از مسکو خارج شده است و بر اساس سرویس ردیابی فلایت‌رادار به سمت شمال غرب حرکت کرده است.
سپس ظاهراً هواپیما در نزدیکی شهر «تور» در شمال غرب مسکو از رصد رادار خارج شده است.
گفتنی است که گروه شبه نظامی واگنر که از سیاست جنگی دولت پوتین در قبال رویارویی با اوکراین ناراض است، روز گذشته رهبر این گروه اعلام کرد که برای تامین عدالت با نیروهایش به سوی مسکو حرکت می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا