آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

پوتین: امریکا با اعزام ناو وضعیت در خاورمیانه را ملتهب می‌کند

خبرگزاری دید: ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه ایالات متحده را به تشدید درگیری در خاورمیانه با اعزام یک گروه ناو هواپیمابر به منطقه متهم کرده و گفته که «راه‌حل‌های سازش» لازم است و امیدوار است عقل سلیم پیروز شود.

کرملین خشونت‌ها بین اسراییل و فلسطین را نمونه بارز شکست سیاست ایالات متحده در خاورمیانه خواند که به گفته او نیازهای فلسطینی‌ها را در نظر نگرفته است.

به دنبال حمله غافل‌گیرانه حماس علیه رژیم صهیونیستی در روز شنبه، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده گفته که امریکا یک گروه ناو هواپیمابر شامل ناو یواس‌اس جرالد آر فورد را به اسراییل نزدیک می‌کند.

پوتین که در کنفرانس انرژی در مسکو صحبت می‌کرد، گفته این اقدام امریکا که روز سه‌شنبه از سوی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، اشتباه بود.

پوتین: نمی‌دانم چرا ایالات متحده گروه‌های ناو هواپیمابر را به دریای مدیترانه اعزام می‌کند. من واقعاً موضوع را درک نمی‌کنم. آیا آن‌ها لبنان را بمباران می کنند؟ یا تصمیم گرفته اند کسی را بترسانند؟ افرادی هستند که دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسند. این راه‌حل مشکل نیست. باید به دنبال راه‌حل‌های سازش بود. البته چنین اقداماتی اوضاع را ملتهب می‌کند.

پوتین واشنگتن را متهم کرده که با در دست گرفتن ناموفق امور و بدون حل و فصل مسایل اساسی، روندی را که برای حل و فصل درگیری اسراییل و فلسطین به وجود آمده بود، کنار زده است.

پوتین گفته است: اکنون، می‌شنویم که ایران به انواع چیزها متهم می‌شود، طبق معمول بدون مدرک. بیایید ببینیم، امیدواریم عقل سلیم پیروز شود.

تهران روز سه شنبه گفت که در حمله حماس به رژیم صهیونیستی دخالتی نداشته است.

کرملین با توصیف خشونت در اسراییل افزوده که درگیری گسترده‌تر بدون رسیدگی به مسایلی مانند ایجاد کشور فلسطین قابل حل نیست.

وی هشدار داده که هر گونه تشدید درگیری در منطقه می‌تواند عواقب شدیدی برای بخش‌های مختلف از جمله انرژی داشته باشد.

پوتین بیان داشته است: اول از همه، این می‌تواند بر لوجستیک، بیمه و حمل و نقل تأثیر بگذارد. البته، بر تولید (انرژی) تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند بر سایر مؤلفه‌های تعیین‌کننده وضعیت بازارهای انرژی جهان تأثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا