آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

چین: تهدیدات تروریستی در افغانستان جدی است

خبرگزاری دید: به دنبال تمدید ماموریت تیم نظارت بر تحریم‌ها علیه طا-لبان از سوی شورای امنیت، معاون نماینده چین گفته که این شورا باید مطابق با وضعیت میدانی اصلاحات لازم را در رژیم تحریم‌های افغانستان انجام دهد.

گنگ شوانگ معاون نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد، پس از تصویب قطع‌نامه شورای امنیت برا تمدید مأموریت تیم نظارتی کمیته تحریم‌های افغانستان، این درخواست را مطرح کرده است: افغانستان در مرحله حساس بازسازی مسالمت‌آمیز قرار دارد. جامعه بین‌المللی باید توجه و تعهد خود را حفظ کند، تعامل سازنده با مقامات افغانستان را تقویت و به این کشور کمک کند از وضعیت انسانی فعلی خارج شود، اقتصاد و معیشت خود را بهبود بخشد تا شتاب توسعه را دوباره به دست آورد.

شوانگ در ادامه گفته که تهدیدات تروریستی در افغانستان همچنان جدی است و جامعه جهانی باید هوشیاری بالایی داشته باشد، به همبستگی و همکاری پایبند باشد، معیارهای دوگانه را کنار گذاشته و به افغانستان کمک کند تا به طور موثر با همه اشکال تروریزم مبارزه کند.

با توجه به شرایط کنونی، چین معتقد است که شورای امنیت باید تعدیل‌های به موقع تحریم‌ها را به منظور تسهیل تعامل عملی بین جامعه جهانی و افغانستان و جلوگیری از تأثیرات منفی بر معیشت مردم افغانستان و توسعه این کشور انجام دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا