آخرین اخبارجهانسیاست

کاخ سفید: مدرکی دال بر اقدامات افراطی پناهجویان افغانستانی در پاکستان نیست

خبرگزاری دید: کاخ سفید گفته است که هیچ نشانه‌ای دال بر این‌که پناهجویان افغانستانی در پاکستان یا در امتداد مرز به اقدامات افراطی یا تروریستی دست زده باشند، وجود ندارد.

پس از ابراز نگرانی ارتش پاکستان مبنی بر وجود پناهگاه‌های امن شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی در افغانستان، کاخ سفید گفته که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که پناهجویان افغانستانی در پاکستان یا در امتداد مرزهای این کشور دست به اقدامات افراطی زده باشند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته در یک نشست خبری گفته است: ما هیچ نشانه‌ای ندیدیم که پناهجویان افغان در پاکستان یا در امتداد آن مرز مرتکب اقدامات تروریستی شده‌اند.

کربی افزوده است: ما از پاکستان به خاطر سخاوت باورنکردنی که برای بسیاری از افغان‌هایی که فقط به دنبال مکان امن و مطمئن هستند، قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین بیان داشته که واشنگتن به همکاری با پاکستان در مورد تهدیدات تروریزم مشروع آن‌ها ادامه خواهد داد.

ارتش پاکستان هفته گذشته با اشاره به تحرکات تحریک طا-لبان پاکستان اعلام کرد: نگرانی‌های جدی در مورد پناهگاه‌های امن و آزادی عمل در دسترس تحریک طا-لبان پاکستان در افغانستان وجود دارد.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفت: این گونه حملات غیرقابل تحمل است و پاسخ موثری را از سوی نیروهای امنیتی پاکستان در پی خواهد داشت.

به دنبال آن، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان نیز در بیانیه‌ای گفت که آن‌ها توافق‌نامه دوحه را با ایالات متحده امضا کرده‌اند نه پاکستان.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا