آخرین اخبارافغانستانسیاستفرهنگ و دانش

کتابخانه‌ای از آثار نویسندگان افغان در تهران افتتاح می‌شود

خبرگزاری دید: سفارت افغانستان در تهران می‌گوید حدود پنج هزار جلد کتاب از شهرهای مختلف افغانستان با موضوعات مختلف جمع آوری شده که در یک کتابخانه و نمایشگاه دایمی در تهران در اختیار علاقمندان قرار داده می‌شود.


عبدالقیوم سلیمانی سرپرست سفارت افغانستان در تهران ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به رسانه‌ها گفت: حضور ناشران افغانستان در این نمایشگاه با وجود شرایط نامساعد در داخل کشور مایه خرسندی است.
وی گفت: ناشران افغانستان آثار بسیار ارزشمندی را از افغانستان به نمایش گذاشته و پیام پیشرفت کشورشان و در عین حال تلاش روشنفکران، فرهنگیان و اهل قلم افغانستان را برای مهاجرین و کشورهای همسایه رساندند.
سلیمانی افزود: آنان در تلاش ایجاد یک نمایشگاه دایمی کتاب افغانستان در تهران بوده و این مورد برای شناخت مشترکات فرهنگی دو کشور بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود.
وی در ادامه گفت: حضور پررنگ برادران ایرانی در غرفه‌های افغانستان و خرید کتاب با موضوعات افغانستان نشان دهنده این است که فرهنگ مشترک ما نیاز بیشتر به شناخت دارد و ناشران ما اعم از افغانستانی و ایرانی می‌توانند در این عرصه نقش خوبی را ایفا کنند.
سرپرست سفارت افغانستان در تهران با اشاره به اهمیت ایجاد یک کتابخانه معیاری و دائمی برای شناخت بهتر از افغانستان در ایران افزود: حدود پنج هزار جلد کتاب از شهرهای افغانستان با موضوعات و زبان‌های مختلف جمع آوری شده که با فراهم شدن زمینه، ما شاهد افتتاح یک کتابخانه و نمایشگاه دایمی کتاب با موضوع افغانستان در تهران خواهیم بود.
وی گفت: همانطوری که در گذشته با اهل فرهنگ و قلم کشور همکاری ویژه داشته در آینده نیز همکاری خود را ادامه خواهند داد.
سلیمانی اضافه کرد: «وقتی ما صحبت از حضور ۵ میلیون مهاجر در ایران می کنیم و این ها تبدیل به نسل‌های دوم و سوم مهاجرین شده باشند، نیاز است که ما برای معرفی کشور خود برای نسل‌های مهاجر تلاش جدی تر بکنیم».
ناشران افغانستان نزدیک به ۱۰ غرفه نمایشگاه کتاب در سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشتند که با استقبال بسیار خوب مهاجرین و مردم ایران رو برو شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا