آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

گفت‌وگوی فرمانده ارتش پاکستان با گوترش در مورد وضعیت افغانستان و کشمیر

خبرگزاری دید: فرمانده ارتش پاکستان با دبیر کل سازمان ملل در مورد نگرانی‌های کشورش در رابطه به افغانستان و کشمیر تبادل نظر کرد.

جنرال عاصم منیر رییس ستاد ارتش (COAS) پاکستان روز گذشته در نیویارک با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرده و نگرانی‌های پاکستان را در مورد وضعیت کشمیر تحت کنترول هند و افغانستان بیان کرده است.

پاکستان در مورد تصمیم دادگاه عالی هند برای تایید ادغام کشمیر نگران است و از سازمان ملل خواسته به تعهد خود مبنی بر توانمند ساختن کشمیری‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد آینده شان از طریق همه‌پرسی، عمل کند.

پاکستان همچنین از افزایش ناگهانی حملات ستیزه‌جویان نگران است و به دنبال حمایت بین‌المللی برای پایان دادن به «تروریزم فرامرزی از افغانستان» است.

زلمی خلیلزاد نماینده سابق امریکا در امور افغانستان نیز در بیانیه‌ای جداگانه از این موضوع به عنوان بحران در روابط پاکستان و افغانستان یاد کرده است.

فرمانده ارتش پاکستان پس از پایان دور اول مذاکرات با مقامات ارشد ایالات متحده در واشنگتن، روز گذشته از واشنگتن به نیویارک رفت.

عاصم منیر قرار است برای گفت‌وگو با جنرال مایکل کوریلا رییس فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به فلوریدا نیز سفر کند.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) در مورد این دیدارها آمده است که رییس ستاد ارتش این کشور COAS با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جنرال لوید آستین وزیر دفاع، ویکتوریا نولند معاون وزیر خارجه، جاناتان فاینر معاون مشاور امنیت ملی و جنرال چارلز کیو براون، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا دیدار و تعامل داشته است.

در این گفت‌وگوها منافع دوجانبه، نگرانی‌های امنیتی جهانی و منطقه‌ای و درگیری‌های جاری به بحث و بررسی گرفته شده است.

بر بنیاد این گزارش، جوانب تعهد متقابل شان را به تعامل پایدار با هدف کشف راه‌های بالقوه برای همکاری در تعقیب منافع مشترک ابراز کرده‌اند.

گفته می‌شود که همکاری ضد تروریزم و همکاری دفاعی به عنوان نقاط اصلی در طول این گفت‌وگوهای سطح بالا با تاکید بر افزایش تعامل و گسترش دامنه تعاملات سودمند ظاهر شده است.

جنرال منیر به طور خاص بر لزوم رسیدگی به موضوع کشمیر مطابق با قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا