آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

کرونا در افغانستان؛

۲۸۹۴ مبتلا، ۳۹۷ بهبود یافته و ۹۰ مرگ

وزارت صحت عامه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۲۸۹۴ تن رسیده و همچنان آمار بهبود یافتگان به ۳۹۷ و واقعات مرگ در اثر این ویروس مرگبار، به ۹۰ مورد افزایش یافته است

وزارت صحت عامه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۲۸۹۴ تن رسیده و همچنان آمار بهبود یافتگان به ۳۹۷ و واقعات مرگ در اثر این ویروس مرگبار، به ۹۰ مورد افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مجروح معین وزارت صحت‌عامه امروز دو‌شنبه (۱۵ ثور) گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ مورد مثبت تازه‌ ویروس کرونا (Covid – 19) در کشور به ثبت رسید که با افزوده شدن این تعداد، در حال حاضر ۲۸۹۴ نفر در افغانستان به بیماری کرونا مبتلا شده است.
وی گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۸ سمپل مشکوک مورد آزمایش لابرتواری قرار گرفته که از آن جمله ۱۹۰ واقعه در ۱۶ ولایت کشور مثبت تشخیص داده شده‌ است.
مجروح افزود که با ثبت موارد جدید مثبت، شمار مجموعی مبتلایان به این ویروس در کشور به ۲۸۹۴ تن افزایش یافته است.
بر‌اساس گفته‌های مجروح، از میان واقعات جدید پکتیا با ۴۱ مورد، هرات با ۳۰ مورد، قندهار با ۲۵ مورد، کابل با ۲۴ مورد و بلخ با ۱۷ مورد بیشترین واقعات مثبت را دارا می‌باشند.
او اضافه کرد که همچنین در این مدت ۱۳ مورد جدید در ننگرهار، ۱۱ مورد در لغمان، ۹ مورد در سمنگان، ۶ مورد در سرپل، ۵ مورد در کنر، ۳ مورد در زابل، ۲ مورد در پکتیکا و در ولایت‌های نیمروز، هلمند، ارزگان و خوست هر کدام یک مورد به ثبت رسیده است.
مجروح گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های کابل ۲۱ مورد، هرات ۷ مورد، قندهار ۵ مورد، پکتیا ۴ مورد، نیمروز ۱ مورد، ننگرهار ۳ مورد، هلمند ۴ مورد، لغمان ۵ مورد و جوزجان یک مورد بهبود یافتند، با این آمار شمار مجموعی بهبود یافتگان به ۳۹۷ تن افزایش یافت.
معین وزارت صحت عامه همچنین مرگ ۵ تن از بیماران مصاب به کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته تایید کرد و گفت با فوت این ۵ تن، آمار مجموعی فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در کشور به ۹۰ تن افزایش یافته است.
مجروح در ادامه صحبت‌های خود به افزایش ظرفیت لابرتوارهای کشور اشاره کرد و گفت که در یک هفته آینده تعداد لابرتوارهای فعال از ۷ به ۱۵ لابرتوار افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا