آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

به منظور تامین صلح و امنیت

فعالان فرهنگی در ولایت بلخ برنامه« کاروان صلح» را برگزار کردند

اشتراک فعالان فرهنگی شمال و شمال‌شرق در کاروان صلح

جمعی از فعالان رسانه‌ای و مدنی که از مرکز و ولایات شمال و شمال‌شرق کشور در مزار شریف گرد هم آمده‌اند، از دولت و مخالفین خواستند برای رسیدن به صلح گام‌های عملی بردارند.

به گزارش خبرگزاری دید، دفتر میدیو تیک افغانستان در مزار شریف با راه‌اندازی برنامه‌ای تحت نام ” کاروان صلح”  با شرکت ده‌ها تن از فعالان فرهنگی-رسانه‌ای از مرکز و ولایات شمال و شمال‌شرق در مورد دستیابی به صلح، وحدت ملی و همگرایی به گفت‌وشنود پرداختند.

عبدالله رسولی هماهنگ‌کننده این برنامه، هدف از این نشست را یافتن راه حل برای معضل ناامنی و رسیدن به صلح واقعی و تامین عدالت اجتماعی در کشور عنوان کرد.

وی افزود: برخی طرح‌ها و پیشنهادات به‌منظور دستیابی به صلح در این نشست ارایه می‌شود که با دولت افغانستان و جامعه جهانی شریک ساخته خواهد شد.

قاضی سید محمد سامع، رییس کمیسون مستقل حقوق بشر زون شمال در گفت‌وگو با خبرنگاران، از دولت و گروه های مسلح مخالف دولت خواست تا برای دستیابی به صلح اقدامات عملی کرده و برای مردم افغانستان این فرصت را فراهم بسازند تا با داشتن زندگی راحت برای رفاه خود تلاش کنند.

از سوی دیگر، شرکت‌کنندگان این نشست، راه‌اندازی برنامه«کاروان صلح» را عامل موثر برای دادن انگیزه مثبت به شهروندان و از بین‌بردن موانع موجود بر سر راه صلح در کشور می‌دانند.

گفتنی است، پیش از این نیز برنامه مشابهی تحت نام کاروان صلح قندوز– مزار میان فرهنگیان ولایت بلخ و ولایت قندوز از سوی دفتر میدیوتیک راه‌اندازی شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا