آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانچینزنانمنطقه

سفیرچین درکابل: پکن در نشست‌های بین‌المللی از طا-لبان حمایت می‌کند

خبرگزاری دید: ” ژائو شینگ” سفیر چین گفته است که جمهوری خلق چین در نشست‌های بین المللی به ویژه نشست شورای امنیت، از حکومت سرپرست طا-لبان حمایت می‌کند و متعهد به همکاری با این گروه است. همچنین سفیر چین از معاون سیاسی نخست‌وزیر طا-لبان جهت حضور در اجلاس مجمع ترانس-هیمالیا دعوت کرد.

دفتر مطبوعاتی نخست وزیر طا-لبان امروز(۲۷ ثور) با نشر اعلامیه‌ای از دیدار عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزاری طا-لبان با ژائو شینگ سفیر چین خبر داد.

در این دیدار سفیر چین بر همکاری کشورش با طا-لبان تاکید کرده و گفته که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.

از سوی دیگر عبدالکبیر نیز گفته است که حکومت سرپرست طا-لبان به عنوان حکومت مسئول بر تعهدات انجام شده پایبند است و تلاش می‌کند در مسائل منطقه‌ای و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا نماید.

معاون سیاسی نخست وزیر طا-لبان همکاری چین در نشست‌های بین المللی در مورد افغانستان و حمایت پکن از طا-لبان را به نفع مردم افغانستان دانسته و افزود که همکاری چین می تواند باعث تغییرات مثبت و رشد اقتصادی در کشور گردد.

افغانستان دارای معادن بسیاری است. با این حال امکانات زیربنایی لازم را برای استخراج معادن خود ندارد. چینایی‌ها سعی دارند با شدت وارد افغانستان بشوند و در بخش منابع این کشور سرمایه گذاری کنند. این روند در حالی دنبال می‌شود که چین هنوز مشروعیت حکومت طا-لبان را قبول نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا