آخرین اخبارتبصرهتحلیلسیاست

شکست یک رژیم مصنوعی؛ غزه همچنان ایستاده است!

میخ آخر و کاری را بر محور شکست اسراییل در جنگ علیه غزه اقدام راهبردی و بسیار هوشمندانه حماس مبنی بر پذیرفتن آتش‌بس و رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر عضویت کامل فلسطین در این سازمان به عنوان یک کشور مستقل کوبید

از تهاجم خونین و تمام عیار رژیم مصنوعی اسراییل بر نوار غزه بیشتر از شش ماه می‌گذرد، این تهاجم خونین تاکنون بیشتر از ۳۴ هزار کشته و ده‌ها هزار زخمی افزون بر ویرانی شهرهای غزه برجای گذاشته است. هزاران انسان بی خانمان شده و شیرازه زندگی میلون‌ها انسان از هم فروپاشیده است. رژیم اسراییل که هرگز فکر نمی‌کرد در باتلاق تهاجم خود خواهد ماند، اکنون درمانده و وارفته، در تلاش است که طریقی برای عقب‌نشینی جستجو کند که ضمن حفظ آبروی نداشته، در جبهه داخلی نیز با افکار عمومی مواجه نشود؛ زیرا این تهاجم خونین، از همان آغاز هیچ پشتوانه اخلاقی و انسانی نداشت، ناشی از جنون رژیم بود و ادامه آن پوچ. اکنون پس از گذشت بیشتر از شش ماه، نه حماس نابود شده، نه فلسطین از نقشه محو شده و نه رژیم اسراییل توانسته که هژمونی صهیونیستی خود را بر کل فلسطین اشغالی اعمال کند.
شاید هضم مسئله شکست رژیم اسراییل برای برخی که آمار خسارات و تلفات مردم غزه را هر روز می‌شوند، کمی مشکل باشد و با خود بیندیشند که چطور ممکن است اسراییل با این حجم از تهاجم و تجاوز و تعدی علیه مردمی بی‌دفاع و غیر نظامی که تازه بیش از ۳۴ هزار زن و کودک و مرد و پیر و جوان را نیز کشته، شکست خورده باشد.
درست است که غزه ویران شده، هزاران انسان به خاک و خون کشیده شده و سیستم زندگی عادی مختل شده، اما این موضوع دست کم به معنی پیروزی و برد رژیم اسراییل نیست؛ زیرا هدف این رژیم که نابودی حماس خوانده می‌شود، در عمل محقق نشده و با گذشت هر روز جریان مقاومت علیه آن معکوس آن چیزی که در سر داشت، نیرومند تر نیز می‌شود. بر این نکته این را هم بیفزایید که رژیم اشغالگر در افکار عامه جهانی نیز روز به روز منفورتر شده و حتی متحدان گرمابه و گلستان آن نیز ناگزیر به تغییر موضع شده‌اند.
اعتراضات دانشجویی، تنفر افکار عامه و فشار مردمی در غرب سبب شده که کاخ سفید به عنوان پدرخوانده رژیم نتانیاهو هم نسبت به حمله این رژیم به رفح هشدار بدهد.
این مسایل به سادگی نشان می‌دهد که با وجود زخم‌های عمیق وارده از سوی رژیم صهیونیستی بر غزه، این نوار کوچک اما قهرمان، همچنان استوار ایستاده و در جبهات جهانی نیز پشت رژیم غاصب را به زمین زده است.
اما میخ آخر و کاری را بر محور شکست اسراییل در جنگ علیه غزه اقدام راهبردی و بسیار هوشمندانه حماس مبنی بر پذیرفتن آتش‌بس و رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر عضویت کامل فلسطین در این سازمان به عنوان یک کشور مستقل کوبید. این دو موضوع آن قدر پر اهمیت و سنگین است که اتاق‌های فکر رژیم اسراییل حتی در رویاهای علمی تخیلی نیز آن را نمی‌دیدند چه برسد به واقعیت میدانی انکار ناپذیر کاملاً جدی.
در همین چارچوب است که می‌توان با قاطعیت رژیم اسراییل را کاملاً شکست خورده تعریف کرد که ناگزیر به عقب نشینی سرافکنده از فلسطین اشغالی است و اعتبار نداشته خود را نزد ملل مختلف جهان از دست داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا