آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانچینخبر های مهمدولت فراگیرسیاستمنطقه

چین و پاکستان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کردند

خبرگزاری دید: چین و پاکستان در بیانیه مشترکی خواستار تشکیل ساختار فراگیر در افغانستان شده‌اند. پس از سفر مقامات بلندپایه پاکستان به چین و گفت‌وگو درباره موضوعات مختلف، وزارت خارجه پاکستان بیانیه مشترک دو کشور را منتشر کرد.

چین و پاکستان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کردند


در این بیانیه آمده است که دو کشور بر تقویت ارتباطات و هماهنگی در مورد افغانستان توافق کرده‌اند.
این بیانیه مشترک افزوده است: هر دو طرف خواستار تلاش‌های هماهنگ جامعه بین‌المللی برای حمایت مثبت از افغانستان در رسیدگی به چالش‌ها در زمینه‌های بشردوستانه و توسعه اقتصادی، تشویق حکومت موقت افغانستان به ایجاد یک چارچوب سیاسی فراگیر، اتخاذ سیاست‌های معتدل و میانه‌رو، تعقیب حسن همجواری، مبارزه قاطعانه با تروریزم و اجازه ندادن قلمرو این کشور (افغانستان) برای استفاده اقدامات تروریستی شدند.
هر دو طرف توافق کردند که نقش سازنده‌ای در کمک به افغانستان برای دستیابی به توسعه پایدار و ادغام در جامعه بین‌المللی ایفا کنند.
رهبران دو کشور همچنین با اشاره به بحران غزه بار دیگر تاکید کردند که مسیر اساسی خروج از بحران کنونی در راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین نهفته است.
رهبران دو کشور در ختم دیدارهای شان ۲۳ موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، زراعتی، زیرساخت‌ها، همکاری های صنعتی، کمک‌های توسعه میان‌دولتی، تنظیم بازار، نقشه برداری، رسانه، فیلم و غیره را امضا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا