آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

آلمان با راه‌اندازی برنامه پذیرش شهروندان افغانستان حتی ١ نفر را هم نبرده

خبرگزاری دید: برلین با راه‌اندازی برنامه پذیرش شهروندان در معرض خطر افغانستان طی هشت ماه گذشته حتی یک نفر را هم نبرده است.

به نقل از نیو هیومنیترین، در اکتوبر گذشته آلمان برنامه پذیرش بشردوستانه را برای افغان‌هایی که در معرض آزار و اذیت قرار داشتند، راه‌اندازی کرد و هدف آن رساندن ماهانه هزار نفر از افغانستان به آلمان بود.

هشت ماه بعد، حتی ١ نفر هم از طریق این برنامه به آلمان نرسیده است؛ برنامه‌ای که در پایان ماه مارچ به دلیل سوء‌استفاده از این روند به طور موقت به حالت تعلیق درآمد.

در نتیجه، هزاران نفر از افرادی که در خط این برنامه بودند و همچنین افراد دیگری که قبل از ایجاد این برنامه نامه پذیرش دریافت کرده بودند، در افغانستان و کشورهای همسایه سرگردان شده‌اند.

وزارت امور خارجه آلمان تایید کرده است که «نشانه‌های جداگانه‌ای از تلاش‌های احتمالی برای سوء‌استفاده» از روند ویزا برای افغانستانی‌ها وجود دارد.

این وزارت تصریح کرده که تقریباً همه این موارد شامل افرادی می‌شود که قبلاً به کشور ثالث نقل مکان کرده‌اند و سعی می‌کنند برای این برنامه درخواست دهند در حالی که این برنامه برای کسانی است که در داخل افغانستان مانده‌اند یا کسانی که می‌خواهند اعضای خانواده شان به آن‌ها بپیوندد.

این در حالی است که حدود ١٠ هزار نفر نامه پذیرش دریافت کرده‌اند اما هنوز به آلمان سفر نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا