آخرین اخبارجهانسیاست

وزارت خارجه ایران حمله بر مرزبانانش را اقدام علیه منافع مشترک با پاکستان خواند

خبرگزاری دید: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله بر نیروی مرزبانی این کشور را در مرز با پاکستان علیه امنیت و منافع دو کشور خواند.

به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله بر مرزبانان این کشور را در مرز «مرزه‌سر» در منطقه سراوان که منجر به کشته شدن چند تن از مرزبانان ایرانی شد، تلاش علیه امنیت و منافع دو کشور خواند.

کنعانی: «جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توسل به این اقدام تروریستی بزدلانه توسط گروه‌های شرور و تروریست بعد از حضور هیئت بلندپایه پاکستانی به ‌ریاست شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در مراسم افتتاح طرح‌های‌ بازارچه مشترک مرزی و انتقال برق به‌همراه رییس جمهور کشورمان در مرز «پیشین»، اقدامی هدفمند علیه امنیت و منافع دو کشور است تا اجازه ندهند مرز مشترک مرز دوستی و همکاری و مرز اقتصادی برای مردم دو کشور باشد».

سخنگوی وزارت خارجه ایران از پاکستان نیز خواسته که به توافقات دو کشور برای سرکوب گروه‌های تروریستی هرچه زودتر اقدام کند.

او تاکید کرده که کشورش از تامین امنیت مرزی عقب نشینی نمی‌کند و تلاش دارد تا این مرز به منطقه دوستی میان مردم دو کشور شود.

گفتنی است که روز گذشته خبرهایی مبنی بر کشته شدن ۶ مرزبان ایرانی در مرز با پاکستان منتشر شد و بعداً رسانه‌های ایرانی گفتند که این مرزبانان در درگیری با تروریست‌ها کشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا