آخرین اخبارجهانحقوق بشرزنانسیاست

آلمان: همبستگی ما با مردم افغانستان پابرجاست

خبرگزاری دید: گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری مردم افغانستان در دیدار با وزیر خارجه آلمان پیرامون وضعیت حقوق بشری تبادل نظر کرد.

آنالنا بایربوک وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان گفته است که همبستگی آلمان «با مردم افغانستان» پابرجاست.

وزارت خارجه آلمان به نقل از خانم بایربوک روی ایکس (توییتر سابق) نوشته که در این دیدار گفته است: همبستگی ما با مردم افغانستان قطع نشده است.

بنت هم در پیامی نوشته است از حمایت مداوم آلمان از افغانستانی‌ها استقبال می‌کند.

وی افزوده که با وزیر امور خارجه آلمان در مورد «مسایل مهم حقوق بشر در افغانستان از جمله سیاست خارجی فمینیستی آن و در عین حال بر لزوم پاسخگویی در در مورد نقض حقوق بشر» گفت‌وگو کرده است.

در همین حال، پترا زیگموند مدیر کل آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه آلمان در دیدار با ریچارد بنت وضعیت زنان و کودکان را در افغانستان وخیم خواند.

آن‌ها از طا-لبان خواستند تا به مسئولیت خود در قبال مردم افغانستان عمل کنند.

زیگموند گفته است: وضعیت به خصوص برای زنان و کودکان وخیم است. ما هر دو از طا-لبان می‌خواهیم که به مسئولیت خود در قبال مردم افغانستان عمل کنند و به تبعیض سیستماتیک علیه زنان و دختران پایان دهند.

این در حالی است که آلمان با راه‌اندازی ثبت اطلاعات افراد آسیب‌پذیر در افغانستان وعده داده بود تا ماهانه یک هزار نفر را پناهندگی دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا