آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحکومتخبر های مهممنطقه

آمریکا از ۲۰۲۱ تا کنون؛ حدود ۱۸ میلیارد دالر به افغانستان فرستاده است

خبرگزاری دید: ایالات متحده امریکا از سال ۲۰۲۱ تا کنون؛ ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دالر به افغانستان فرستاده است. این در حالی‌ست که؛ اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی کشور ( سیگار) در گزارشی آورده بود؛ مقام‌های طا-لبان با ایجاد سازمان‌های متعدد ، کمک‌های بشردوستانه را تصاحب می‌کنند.

آمریکا از 2021 تا کنون؛ حدود 18 میلیارد دالر به افغانستان فرستاده است
آمریکا از ۲۰۲۱ تا کنون؛ حدود ۱۸ میلیارد دالر به افغانستان فرستاده است

رویترز در گزارشی درمورد دسترسی طا-لبان به کمک‌های بشردوستانه امریکا نوشت: مجموع کمک‌های ارائه شده توسط امریکا به افغانستان از اگست ۲۰۲۱ تا کنون به ۱۷ میلیارد و۹۰۰ میلیون دالر می‌رسد.
در همین حال؛ اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی کشور در گزارشی نوشت: مقام‌های طا-لبان با ایجاد سازمان های متعدد ، کمک های بشردوستانه را تصاحب می کنند.

به نقل از ” سیگار”، آمریکا بزرگترین کمک‌کننده به افغانستان تحت حاکمیت طا-لبان است و این کمک‌ها توسط سازمان‌ملل به صورت بسته‌های پول نقد به کابل فرستاده می شوند.

چندی پیش؛ اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که طا-لبان به کمک‌های بشردوستانه دسترسی دارند و از این کمک‌ها در جهت تقویت گروه خود استفاده می‌کنند.

گرچه طا-لبان، اتهامات مقامات امریکایی را مبنی بر دسترسی به پول‌های فرستاده شده به افغانستان رد می‌کنند.

این در حالی‌ست که؛ نهادهای نظارتی بر کمک‌های ایلات متحده برای افغانستان همواره از عدم شفافیت در روند اختصاص کمک‌های آمریکا به کشور سخن گفته و این روند را آغشته به فساد دانسته‌اند. همچنین به باور برخی آگاهان قسمت اعظم این کمک‌ها در اختیار گروه‌های تروریستی مورد حمایت امریکا در افغانستان قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا