آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانجوانانخبر های مهم

آمریکا به طا-لبان: دیگر از خاک افغانستان حملات تروریستی شکل نگیرد

خبرگزاری دید: سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حملات هوایی پاکستان بر خاک افغانستان بر حل تنش ها از طریق گفتگو تأکید کرد و از طا-لبان خواست اطمینان حاصل کنند که حملات تروریستی از خاک افغانستان انجام نمی‌شود. او همچنین از پاکستان خواستار خویشتنداری‌شد و افزود: اسلام آباد اطمینان حاصل کند که در تلاش‌های ضدتروریستی‌اش غیرنظامیان آسیبی نمی‌بینند.


کارین جین پیر، سخنگوی کاخ سفید، به تازگی در نشست مطبوعاتی با اشاره به حملات هوایی پاکستان و درگیری نیروهای حکومت سرپرست افغانستان با نظامیان پاکستانی، از هر دو طرف خواست تا هرگونه اختلاف را از طرینقق گفت‌وگو حل کنند.
وی گفته است: ما از گزارش‌ها آگاه هستیم، بدیهی است که پاکستان در پاسخ به حمله روز شنبه(۲۶ حوت) به یک پسته نظامی در پاکستان، حملات هوایی در افغانستان انجام داد. ما عمیقاً از تلفات جانی و جراحات وارده در جریان حمله در پاکستان و تلفات غیرنظامیان در جریان حملات پاکستان در افغانستان متاسف هستیم.
او تصریح کرده است: ما از هر دو طرف می‌خواهیم که هر گونه اختلاف را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

گفتنی است که روز گذشته(۲۸ حوت) درگیری شدیدی میان نیروهای حکومت سرپرست و نظامیان پاکستانی در چندین نقطه خط دیورند رخ داد و دو طرف از سلاح‌های سنگین استفاده کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا