آخرین اخبارجهان

آنتونیو گوترش: بلایای طبیعی در جهان چهار برابر شده است


آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که طی ۴۷ سال آمار بلایای طبیعی در دنیا چهار برابر شده و بیشترین آن در امریکا، چین و هند رخ داده است.
به نقل از تی‌آرتی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که از سال ۱۹۷۰ تاکنون؛ یعنی در مدت ۴۷ سال، آمار بلایای طبیعی در جهان چهار برابر شده است. از سال ۱۹۹۵ تاکنون، بیشترین بلایای طبیعی در امریکا، سپس چین و پس از آن در هند رخ داده است.
گوترش وقوع حوادث بی‌سابقه در روزهای اخیر که منجر به سیلاب و طوفان‌های شدید در ایالت تگزاس امریکا، بنگلادش، هند، نیپال و سیرالئون شد را نشان‌دهنده قوت‌گرفتن تغییرات اقلیمی دانست و اعلام کرد که امسال در نتیجه وقوع سیلاب ۲۰۸۷ نفر جان خود را از دست دادند.
همچنین سال گذشته ۲۴,۲ میلیون نفر بر اثر بلایای طبیعی غیرمنتظره آواره شده‌اند که سه برابر شمار کسانی است که به دلیل درگیری‌ها و خشونت آواره شده‌اند.
دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: با وجود این‌که دانشمندان هرگونه حادثه مرتبط با هواشناسی را با تغییرات اقلیمی مرتبط نمی‌دانند. اما احتمال می‌دهند که این‌گونه تغییرات هواشناسی در دنیایی که رو به گرم شدن می‌رود، منجر به وضعیتی اضطراری شود.
گوترش تاکید کرد: به توافقنامه اقلیمی پاریس کاملا متعهد هستیم. امیدواریم تمامی کشورها درک کنند که این اقدام نه تنها اقدام درستی است، بلکه از آنجا که اقتصاد سبز اقتصاد آینده دنیاست، عاقلانه‌ترین راه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا