آخرین اخبارجهان

آهنگ‌ساز اسرائیلی کشورش را «اشغالگر» خواند


درور فیلر، آهنگ‌ساز مشهور اسرائیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که این کشور «اشغالگر» با اقدامات اخیر خود قصد دارد جایگاه دینی، تاریخی و سیاسی مسجدالاقصی را تغییر دهد.
درور فیلر، آهنگساز اسرائیلی‌تبار در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت:” اسرائیل اشغالگر می‌خواهد جایگاه دینی، تاریخی و سیاسی مسجدالاقصی را تغییر دهد.
وی افزود: دولت اسرائیل به عمد می‌خواهد تنش را بالا ببرد. این کشوراولین اقدام خود جهت تغییر موقعیت مسجدالاقصی در سال ۲۰۱۴ انجام داده است.
فیلر که همراه با فعالان حقوق بشر سویدن و ناروی در سال ۲۰۱۵ جهت شکستن محاصره غزه از سوی اسرائیل، با کشتی «ماریانه» به سمت غزه حرکت کرد، همچنین اظهار داشت: در واقع دولت این کشور علیرغم این‌که که نتایج این اقدام را خوب می‌دانست، ترجیح می‌دهد گاهی چنین اقدامات انجام دهد. امیدوارم همواره با واکنش درست و تاثیرگذار، اقدامات اسرائیل را متوقف کنیم.
او همچنان گفت: نکته‌ای مورد توجه کسی قرار نمی‌گیرد؛ افرادی که اسرائیل آنها را به قتل رساند، تابعیت اسرائیلی داشتند، ولی رسانه‌ها به این موضوع توجه نکردند.
هنرمند اسرائیلی‌تبار در ادامه گفت: این امر برای من شگفت‌انگیز بود. البته که اسرائیل می‌خواهد از هر فرصتی به نفع خود استفاده ‌کند و با بستن اتهام به فلسطینیان از این حادثه استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا