آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

رییس کمیته دفاعی پارلمان بریتانیا قضاوتش را در مورد طا-لبان «اشتباه» خواند

خبرگزاری دید: رییس کمیته امور دفاعی پارلمان بریتانیا که خواستار تعامل کشورش با طا-لبان شده و گفته بود که سفارت بریتانیا در افغانستان باید بازگشایی شود، قضاوتش را در مورد وضعیت افغانستان «اشتباه» خواند.

توبیاس ایلوود به‌ تازگی ویدیویی را که در آن از دستاوردهای طا-لبان ستایش کرده بود، نیز از صفحه توییترش حذف کرد.

ایلوود در مصاحبه‌ای با تلویزیون تاک بریتانیا در پاسخ به پرسشی گفته است: نمی‌دانم چند بار باید تکرار کنم که من اشتباه کردم.

این عضو پارلمان بریتانیا در جریان همین مصاحبه تعهد کرد که ویدیویش را که در مورد افغانستان نشر کرده بود، از صفحه تویترش حذف کند و چنین نیز کرد.

این در حالی است که توبایس الوود به‌ تازگی با نشر یادداشتی در روزنامه بریتانیایی «تلگراف» خواستار تعامل کشورهای غربی، به‌ ویژه بریتانیا با طا-لبان شده است.

او همچنان با نشر ویدیویی در صفحه تویترش از بهبود امنیت، سیر و سفر آزادانه و محو فساد گسترده و مواد مخدر به‌ عنوان پیشرفت‌ها در افغانستان زیر سلطه طا-لبان یاد کرده بود.

این اظهارات ایلوود سبب نارضایتی اعضای کمیته دفاعی مجلس عوام بریتانیا شد و آنان تهدید کردند که ایلوود را از ریاست کمیته دفاعی برکنار می‌کنند.

مارک فرانسوا یکی از اعضای کمیته‌ دفاعی مجلس بریتانیا این ویدیو را «کاملاً عجیب» خواند و آن را به «تمجید از مدیریت طا-لبان» متهم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا