آخرین اخباراجتماعافغانستان

آیت‌الله سیستانی:

کمک‌های ما به مردم افغانستان ادامه خواهد داشت

آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار با هیئت شورای علمای افغانستان گفته است که کمک‌های ما به مردم افغانستان ادامه خواهد داشت.


هیئت شورای علمای شیعه که به ایران و عراق سفر کرده است با آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو و گزارشی از وضعیت جاری در کشور ارائه کرده است.
آیت‌الله سیستانی در این دیدار تاکید کرده که سیاست مصالحه‌جویانه و اعتدال‌گرایانه علمای شیعه در شرایط کنونی معقولانه و عملی بوده است.
آیت‌الله سیستانی افزوده است که شیعیان افغانستان باید راه اعتدال و سیاست مسالمت‌آمیز را با حاکمیت در پیش بگیرد تا از این طریق بتواند حقوق مردم را پیگیری کند.
وی همچنان گفته است که کمک‌های مالی ایشان به مردم افعانستان همچنان ادامه خواهد داشت و دستور داده است که به شیعه و سنی در افغانستان کمک صورت بگیرد.
آیت‌الله سیستانی همچنان بر تحکیم اخوت اسلامی تاکید کرده و گفته است که شیعه و سنی باید در کنار همدیگر در یک جامعه به دور از خشونت و تعصبات مذهبی زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.
هیئت شورای علمای شیعه از کمک‌های آیت‌الله سیستانی به خصوص به زلزله زدگان پکتیکا قدر دانی کرده و خواستار ادامه کمک‌های بشر دوستانه به مردم افغانستان شدند.
آیت‌الله سیستانی در حالی بر ادامه کمک‌ها به مردم افغانستان تاکید کرده که فقر روز افزون و جانکاه دامن‌گیر مردم افغانستان است و نبود کار بخش بزرگی از مردم را به مهاجرت‌های غیر قانونی واداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا