آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

آیت الله سیستانی سکوت جهانی را در مقابل فجایع غزه وحشتناک خواند

خبرگزاری دید: آیت الله سید علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان خواستار مقابله جهانی «با وحشیگری وحشتناک نیروهای اشغالگر رژیم اسراییل» علیه ملت فلسطین در نوار غزه شد.

دفتر آیت الله سیستانی با صدور بیانه‌ای با اشاره به حملات مستمر، شدید و کم سابقه علیه نوار غزه که تاکنون بیش از شش هزار قربانی گرفته و تعداد بسیار بیشتری آواره به همراه داشته تاکید کرد این فجایع در حالی رخ می‌دهد که ارتش اشغالگر محاصره شدیدی علیه نوار غزه اعمال کرده و در روزهای اخیر آب، غذا و دارو را هم شامل شده است.

این بیانیه تاکید کرد، تمامی این اقدامات اشغالگران برای انتقام از مردم غزه و جبران شکست سهمگین و ناکامی بزرگش در تقابل اخیر صورت می‌گیرد.

در پایان بیانیه هم تاکید شده است، پایان فاجعه این ملت بزرگوار که از هفت دهه پیش ادامه داشته است فقط با نیل به حقوق مشروعش و از بین رفتن اشغالگری از سرزمین‌های غصب شده، امکان پذیر است و تنها راه بسط صلح و امنیت در منطقه محسوب می‌شود، در غیر این صورت مقاومت علیه تجاوزگران ادامه یافته و گردونه خشونت جان تعداد بیشتری از بیگناهان را خواهد گرفت.

درگیر اخیر در فلسطین اشغالی میان حماس و رژی اسراییل به دنبال آن آغاز شد که شماری از یهودهای بنیادگرا بر نمازگزاران در مسجد اقصی حمله کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا