آخرین اخبارجهانسیاست

ابراز نگرانی شورای امنیت نسبت به وضعیت بشری در افغانستان

خبرگزاری دید: نمایندگان کشورها در شورای امنیت سازمان ملل متحد با بحث در مورد قحطی و امنیت غذایی نسبت به وضعیت بشری در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان کشورها از جمله روسیه، بریتانیا، پاکستان، هند، قطر و سوییس به بحران انسانی اشاره کرده و نسبت به تعداد افراد نیازمند به کمک ابراز نگرانی کردند.

باربارا وودوارد سفیر بریتانیا در سازمان ملل گفته که آجندای دبیرکل برای صلح خواستار احیای همکاری چندجانبه و در اولویت قرار دادن زنان، به شمول زنان در افغانستان در طرح‌های صلح شد.

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل گفته که اقدامات ایالات متحده و متحدانش به طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث شدیدترین بحران‌های غذایی شده است.

او گفته است: به عنوان مثال، افغانستان بیش از ۲۰ سال است که برای خروج از ورطه گرسنگی و فقر به دلیل آزمایش‌هایی که ایتلاف به رهبری ایالات متحده برای دموکراتیزه کردن این کشور عمیقاً سنتی به شیوه غربی انجام داد، دست و پنجه نرم می‌کند.

محمد عامر خان معاون نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل نیز گفته که ۱۱۷ میلیون نفر از ۲۵۸ میلیون نفری که دچار ناامنی غذایی هستند در ۱۹ منطقه جنگی و درگیری زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود که ۱۵٫۳ میلیون افغانستانی با ناامنی شدید غذایی روبرو شوند.

او بیان داشته است: پاکستان به حمایت از ۲۹ میلیون افغانستانی که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و به احیای اقتصاد افغانستان ادامه خواهد داد.

این در حالی است که امارت اسلامی با وضع شدیدترین محدودیت‌ها بر زنان نصف جامعه را از رشد اقتصادی کشور محروم کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا