آخرین اخباراجتماعافغانستان

ابراز نگرانی علما و دانشگاهیان از اوضاع جاری کشور

نشست مشورتی علما و دانشگاهیان، پیرامون اوضاع جاری کشور با همکاری حوزه علمیه خاتم‌الانبیا، روز گذشته در کابل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست که با حضور گسترده علما، طلاب و اقشار مختلف جامعه برگزار شد، سخنرانان با اشاره به اوضاع نابسامان کشور، مردم را به وحدت و همدلی دعوت کردند.
در ابتدای این نشست آقای فاضل‌زاده، رییس حوزه علمیه خاتم‌الانبیا، ضمن محکوم‌کردن کشتار تعدادی از علما و روحانیون در حمله تروریستی دو روز پیش در شهر هرات، اعلام کرد که عاملان این‌گونه فجایع رابطه‌ای با اسلام ندارند.
آقای فاضل‌زاده در ادامه تاکید کرد که در هر شرایطی با توجه به اوضاع نابسامان سیاسی و امنیتی کشور وحدت و همدلی تمام اقوام و مذاهب در کشور حفظ شود.
وی نقش علما را در این امر بسیار سازنده و ثمربخش خواند.
در ادامه این نشست آقای مصباح، عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان، اوضاع سیاسی و امنیتی کشور را نگران‌کننده خواند و از رهبران سیاسی کشور خواست نقش و جایگاه‌شان را به عنوان خدمت‌گذاران دلسوز مردم فراموش نکنند.
از سوی هم دانش بختیاری، استاد دانشگاه و آگاه مسایل سیاسی، نیز در این نشست نقش علما و روحانیون را در حل مشکلات جامعه بسیار سازنده و راهگشا خواند.
وی در ادامه از رهبران سیاسی کشور خواست که جایگاه علما و رهبران را در کشور هیچ‌گاهی فراموش نکنند و از علما نیز خواستار هشیاری بیش‌تر در رابطه با اوضاع جاری سیاسی کشور شد.
گفتنی است که در حمله تروریستی روز سه‌شنبه هفته جاری در مسجد جامع هرات که داعش مسئولیت آن‌ را به عهده گرفت، علاوه بر کشته‌شدن مردم ملکی، تعدادی از علما و روحانیون این شهر نیز کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا