آخرین اخباراجتماعافغانستان

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون افغانی به زلزله زدگان کمک کرد

رسول شهزاد-کابل
خبرگزاری دید، مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گویند که که ۳۰ میلیون افغانی به قربانیان زمین لرزه اخیر در ولایات پکتیکا و خوست کمک کرده است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون افغانی به زلزله زدگان کمک کرد

محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری امروز دوشنبه (۱۳ سرطان) پول‌های کمک شده اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری را به مولوی شرف‌الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و رییس کمیته اضطرار ضد حوادث طبیعی تسلیم کرد.
مولوی شرف‌الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث هنگام تسلیم‌گیری این کمک‌ها گفت: این کمک‌ها نشان‌دهنده وحدت افغان‌ها است که در غم و شادی با هم یکی هستند.
آقای مسلم از رهبری امارت اسلامی خواست، مشکل اساسی آسیب دیدگان را که عدم سرپناه است حل کند؛ زیرا نمی‌توان تا سه ماه دیگر آسیب‌دیدگان را زیر خیمه نگهداری کرد.
از سویی هم، محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: از ۳۰ میلیون کمک جمع‌آوری شده حدود ۱۳ میلیون آن توسط ۲۱ تن از هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان جمع‌آوری شده و بیش از ۱۰ میلیون افغانی دیگر توسط اتاق تجارت ولایت قندهار مساعدت گردیده است.
آقای مومند گفت که امروز حدود ۲۰ میلیون افغانی به کمیته اضطراری ضد حوادث تسلیم داده شد و ۱۰ میلیون دیگر در آینده نزدیک به این کمیته تسلیم داده می‌شود.
معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان افزود: بهترین میکانیزم رسانیدن این کمک‌ها برای آسیب دید‌گان زمین لرزه ولایات شرقی کشور، تسلیم دادن آن به کمیته اضطرار ضد حوادث بود تا مسئولان این کمیته کمک‌ها را برای مستحقین واقعی آن برسانند.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون افغانی به زلزله زدگان کمک کرد

گفتنی است که ۱۲ روز قبل زمین لرزه به مقیاس ۶٫۱ درجه ریشتر بخش‌های از افغانستان و پاکستان را تکان داد. مرکز این زمین‌لرزه در ولایت خوست گفته شده بود.
درنتیجه این زمین لرزه یک هزار و ۱۶ تن کشته، ۳ هزار و ۶ تن زخمی و ۱۷ هزار و ۸۱۶ خانه مسکونی باشند‌گان ولایات پکتیکا و خوست تخریب و قسماً ویران شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا