آخرین اخبارافغانستانحقوق بشردولت فراگیرزنانسیاست

اتحادیه اروپا: برای تضمین صلح پایدار در افغانستان مشارکت سیاسی فراگیر ضروری است

خبرگزاری دید: اتحادیه اروپا می‌گوید که پاسخگویی در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان ضروری است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در ارتباط به گزارش ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر افغانستان به برچیده شدن موسسات در افغانستان توسط طا-لبان اشاره می‌کند.

بیانیه افزوده که همه ضمانت‌ها در سیستم حقوقی کنار گذاشته شده‌اند. افغانستان توسط حکم‌ها اداره می‌شود، در حالی که قضات، دادستان‌ها و وکلا از سیستم حقوقی حذف شده‌اند؛ مانند زنان که از همه حوزه‌های جامعه حذف شده‌اند.

این اتحادیه در ادامه از طا-لبان خواست که به همه موارد نقض حقوق بشر و تجاوزات و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در افغانستان پایان دهد و بر تعهدات افغانستان تحت معاهدات حقوق بشر برگردد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: ما از طا-لبان می‌خواهیم که اقداماتی را که منجر به طرد اجتماعی-اقتصادی سیستماتیک زنان و دختران و کاهش فضای مدنی، از جمله آزادی رسانه‌ها شده است، لغو کنند.

بیانیه تاکید کرده است: برای تضمین صلح، ثبات و رفاه پایدار در افغانستان، یک روند سیاسی فراگیر با مشارکت کامل، برابر و معنادار همه افغانستانی‌ها، از جمله زنان و دختران و افراد متعلق به گروه‌های قومی و مذهبی و اقلیت‌ها، از جمله دگرباشان جنسی ضروری است.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که شورای حقوق بشر سازمان ملل به تازگی نشستی در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان دایر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا