آخرین اخبارجنگجهانخبر های مهم

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه و اوکراین طی ماه‌های آینده یکسره می شود

خبرگزاری دید: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (۲۴ حوت) پس از برگزاری چند نشست‌ در واشنگتن گفت که نمی‌توان برای تامین حمایت‌های نظامی جدید برای اوکراین صبر کرد؛ زیرا نتیجه جنگ در این کشور در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا می گوید: “ماه‌های آینده تعیین‌کننده خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که در تابستان پیش رو، روسیه دست به یک حمله بزرگ بزند و اوکراین نمی‌تواند تا نتیجه انتخابات بعدی ایالات متحده صبر کند.”

آقای بورل در میان تردیدها درباره ادامه کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌یف، خطاب به خبرنگاران گفت که پیامش برای سیاستگذاران آمریکا این است: “هر کاری که لازم است انجام شود، باید به سرعت انجام شود.”

بورل همچنین درباره تلاش‌های اروپا برای حمایت نظامی از اوکراین اذعان داشت: “این موضوع برای ما هم صدق می کند و باید به سرعت خود برای حمایت از اوکراین بیافزائیم. به همین دلیل است که ظرفیت های صنعتی خود را در باره موضوعات دفاعی افزایش می دهیم.”

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده، از زمان تهاجم تمام عیار روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی به اوکراین، همواره حامی کمک‌های نظامی به کی‌یف بوده است و در مقابل، دونالد ترامپ که رقیب احتمالی او در انتخابات پنجم نوامبر آمریکاست، موضع متفاوتی در این باره دارد.

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که از متحدان ترامپ است نیز تاکنون از رای‌گیری درباره لایحه‌ای که برای اوکراین معادل ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی بیشتر تامین می‌کند، خودداری کرده است.

این در حالی‌ست که دولت آمریکا در شرایطی که این کشور با کسری بودجه مواجه است ، اعلام کرده است ۳۰۰ میلیون دالر دیگر به اوکراین کمک های تسلیهاتی می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا