آخرین اخباراجتماعافغانستان

اتریش پناهجویان افغانستانی را اخراج می‌کند

تعدادی از نهادهای حامی پناهجویان افغانستانی می‌گویند که اخراج اجباری این پناهجویان از کشور اتریش سبب نگرانی آنان شده است.
نهادهای مدنی مستقر در اتریش، طی تظاهراتی در برابر ساختمان وزارت امور داخله این کشور خواهان توقف روند اخراج پناهجویان افغانستانی از اتریش شدند.
این معترضان می‌گویند که افغانستان جای امنی برای مردم این کشور نیست و دولت اتریش باید سیاست‌های بیشتر انسانی نسبت به پناهجویان اتخاذ کند.
«لیناساوا بودا» به نماینده‌گی از نهادهای مدنی اتریش گفت که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل بحرانی بودن وضعیت امنیتی افغانستان از اخراج پناهجویان این کشور خودداری می‌کنند.
وی افزود که مقام‌های ارشد کشور اتریش به‌خصوص مقام‌ها در وزارت امور داخله این کشور باید روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را متوقف کنند.
پس از اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی توسط آلمان، مقام‌ها در اتریش نیز اعلام کردند که پناهجویان را از این کشور اخراج خواهند کرد.
این درحالی است که به تازه‌گی جمعی از پناهجویان افغانستانی از سوی اتریش در روند اجباری اخراج شدند و به‌زودی گروه دیگری نیز به افغانستان بازگردانده خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا