آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

احتمال تاخیر در انتخابات سال آینده


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که اگر بودجه مورد نیاز این کمیسیون برای برگزاری انتخابات پارلمانی به صورت کامل و در زمان مناسب پرداخت نشود، احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، امام محمد وریماچ، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که هرچند تاریخ برگزاری انتخابات سال آینده تعیین شده، ولی اگر بودجه مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در اختیار این کمیسیون قرار نگیرد، احتمال دارد که تاریخ برگزاری آن به تاخیر بیفتد.

از سوی هم آقای وریماچ می‎گوید که به دلیل مشکلات امنیتی تاهنوز ۳۳ ولسوالی در نقاط مختلف کشور ارزیابی نشده، ولی تلاش می‌شود که ولسوالی‌های باقی مانده نیز به زودی ارزیابی شود.
رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات اما می‎گوید که به خاطر جلوگیری از چالش‌های انتخابات‌های گذشته، کمیسیون انتخابات در نظر دارد که از تکنالوژی جدید در انتخابات پیش‌رو استفاده کند.
گفته شده که برای جلوگیری از پیدایش مراکز خیالی درانتخابات، از تکنالوژی جدید استفاده خواهد شد، ولی تاهنوز مطمئن بودن این روش به درستی روشن نشده است.
گفتنی است که انتخابات سال ۹۳ ریاست‎جمهوری به بحران رفت و استقلال و بی‌طرفی این نهاد را نیز زیر سوال برد. پس از آن، جامعه جهانی و سایر نهادهای بین‌المللی همواره بر برگزاری انتخاباب شفاف و عادلانه در افغانستان تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا