آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

احتمال تعطیلی دولت امریکا برای ماه‌ها و سال‌ها

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا که شدیداً با رهبران کنگره آن کشور در افتاده، هشدار داد که تا بودجه دیوار مرزی از سوی کنگره اجرا نشود، دولت همچنان تعطیل خواهد ماند.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا که شدیداً با رهبران کنگره آن کشور در افتاده، هشدار داد که تا بودجه دیوار مرزی از سوی کنگره اجرا نشود، دولت همچنان تعطیل خواهد ماند.
به نقل از صدای امریکا، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا پس از دیدار دوم خود با سران کنگره در مورد تعطیلی دولت فدرال گفت: مذاکرات خوب بوده ولی تا وقتی بودجه ساخت دیوار مرزی تامین نشود، این تعطیلی ادامه خواهد داشت.
این دیدار دومین دیدار سران کنگره و کاخ سفید در مورد تعطیلی دولت بود که برگزار شد. دو طرف روز چهارشنبه هم با هم دیدار کرده بودند.
نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان و چاک شومر رییس اقلیت دموکرات در سنا، پیش از دیدار ترامپ، با خبرنگاران گفتند مذاکرات خوبی در جریان بوده ولی به نتیجه نرسیده است.
خانم پلوسی گفت:« ما از رییس جمهور درخواست کردیم اجازه دهد دولت بازگشایی شود و ما به گفت‌وگو و مذاکره با کاخ سفید در مورد امنیت مرزی، ادامه خواهیم داد. که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.»
چاک شومر هم در ادامه افزود:«پرزیدنت ترامپ می‌گوید تا بودجه ساخت دیوار تامین نشود، دولت تعطیل خواهد ماند حتی اگر ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد.»
دقایقی بعد از آن، ترامپ به همراه مایک پنس معاونش، کوین مک‌کارتی رییس اقلیت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و کریستن نیلسن وزیر امنیت داخلی مقابل خبرنگارها آمد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

آقای ترامپ در پاسخ به این که آیا تایید می‌کند که گفته می‌گذارد تعطیلی ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد، گفت: «بله این را گفتم ولی فکر کنم خیلی سریع تر از آن چه فکر می‌کنید، این مسئله حل شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا