آخرین اخباراجتماعافغانستانصحت

اختصاص ۲۴٫۶ میلیون دالر از سوی بانک توسعه اسلامی برای کمک به افغانستان

خبرگزاری دید: بانک توسعه اسلامی از اختصاص ۲۴٫۶ میلیون دالر در بخش‌های امنیت غذایی، صحت و آموزش برای کمک به مردم افغانستان خبر داده است.

بانک توسعه اسلامی روز گذشته ( ۶ جدی) در صفحه ایکس نوشته است که این پروژه‌ها از صندوق امانی بشردوستانه‌ افغانستان، زیر مدیریت بانک توسعه اسلامی تمویل خواهد شد.

این بانک سه قرارداد را به ارزش ۱۴ میلیون دالر با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امضا کرده است و این مقدار بودجه در زمینه‌ آموزش، صحت و معیشت در افغانستان هزینه می‌شود و از آن ۲۴۰ هزار نفر مستفید خواهد شد.

بانک توسعه اسلامی افزوده است که برای تمویل پروژه‌های دیگر در زمینه‌ دسترسی به آب پاک و خدمات صحی، هشت میلیون دالر در اختیار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و صندوق بشردوستانه‌ افغانستان قرار می‌دهد.

این بانک همچنان ۱.۵ میلیون دالر در اختیار سازمان جهانی صحت قرار می‌دهد تا به بهبود ارایه‌ خدمات صحی به مادران و کودکان در روستای‌های ولایت بامیان هزینه شود.

افزون براین، بانک توسعه اسلامی ۱.۱ میلیون دالر دیگر را در اختیار شورای پناهندگان ناروی قرار می‌دهد تا در زمینه‌ تقویت امنیت غذایی در ولایت‌های بدخشان، فاریاب و غزنی هزینه شود.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که شماری از نهادهای امدادرسان بین‌المللی از کمبود بودجه برای کمک‌رسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا