آخرین اخبارافغانستانروند صلحزنانسیاستصلح

نامه سرگشاده زنان به سیاسیون:

اختلافات، منافع شخصی و سلیقه‌های تان را کنار بگذارید و در روند صلح متحد شوید!

شماری از زنان فعال افغانستان با نشر نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران سیاسی و دولتمردان کشور، از آنان خواسته‌اند که برای تامین صلح و اتحاد ملی، سلیقه‌ها، اختلافات، منافع حزبی و سمتی و شخصی و گروهی و همچنان ملاحظات سیاسی شان را کنار گذاشته و در روند متحد و یک پارچه شوند.


به گزارش خبرگزاری دید، زنان افغانستان با نشر نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران سیاسی، امروز پنجشنبه(۳۰ثور) از آنان نخواست که در روند صلح متحد باشند.
در این نامه، که دارای موارد مشخص پیشنهادات برای رهبران سیاسی در روند صلح است، نمایانگر نگرانی‌ها، بیم‌ها و هراس زنان از باخت در روند صلح و تحمیل اراده کشورهای دیگر در این روند حکایت دارد.
در بخشی این نامه آمده: «زنان افغان باورمندند که پیشرفت در روند صلح یک مسئله فوری برای مردم افغانستان است و قانون اساسی کشور که بر اساس آن افراد، کتله‌ها و توده‌ها دور یک محور جمع‌اند، می‌تواند ضامن افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات باشد».
در این نامه، زنان افغانستان از رهبران سیاسی خواسته‌اند: هرچه عاجل اختلافات، تفاوت‌های فکری، سلیقه‌ای، فردی، گروهی و حزبی خویش را کنار گذاشته، برای یک اجماع سیاسی متحد شوند و در یک صف واحد با موقف گیری مشترک برای حفظ منافع ملی و صلح با عزت که نیاز مبرم همه مردم افغانستان است، تعهد و اقدام نمایند.
در بخشی از این نامه، به حفظ نظام جمهوری، قانون اساسی، آزادی بیان، حقوق زنان و دیگر دستاوردها اشاره شده و تاکید گردیده که رهبران سیاسی باید برای پاسداری از این ارزش‌ها و دستاوردها صادقانه و با اراده تلاش کنند.
همچنان در این نامه خطاب به رهبران سیاسی، تصریح شده که از هرنوع معامله با کشورهای ذینفع در جنگ و صلح افغانستان خودداری و تلاش شود که اختلافات با سعی و تلاش خود رهبران سیاسی کنار گذاشته شود.
این نامه تلاشی است از سوی زنان کشور برای دست یافتن به یک اجماع کلان سیاسی در روند صلح و از آدرس جمهوریت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا