آخرین اخبارجهانحقوق بشرسیاست

ادامه اعتراضات دانشجویان امریکایی در حمایت از غزه به رغم برخورد خشن پولیس

خبرگزاری دید: به رغم برخورد خشن و شدید پولیس امریکا، اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های امریکایی در حمایت از غزه و فلسطین ادامه دارد.

در حالی که دانشجویان در محوطه‌های باز پردیس‌های دانشگاه‌ها جمع می‌شوند و چادر برپا می‌کنند، مدیریت دانشگاه و مقامات محلی با اقداماتی مانند بستن پردیس‌ها و بازداشت به مقابله با آن‌ها می‌پردازند.

از سوی دیگر، تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان شرکت‌کننده در تظاهرات حمایت از غزه در حال افزایش است.

به گزارش سی ان.ان، دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در مورد تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه اعلام کرد که بیش از ۸۰ دانشجو از سوی پولیس دستگیر شده و دانشجویانی که در محوطه دانشگاه کمپ برپا کرده‌اند «حسن نیت نداشته و می‌تواند خطرناک باشند».

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که پردیس دانشگاه به طور موقت به روی همه به جز کسانی که در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند «به دلیل هرج و مرج» بسته شده است.

در بیانیه هفته گذشته این دانشگاه که تا کنون حدود ۱۰۰ نفر در تظاهرات حمایت از فلسطین بازداشت شده‌اند، اعلام شد که مراسم اصلی فارغ‌التحصیلی در ماه می برگزار نخواهد شد.

دانشگاه ایالتی آریزونا نیز بیانیه‌ای درباره بازداشت‌شدگان در تظاهرات‌های اخیر در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که ۷۲ نفر که ۱۵ نفر از آنها دانشجو بودند به بهانه «برپایی چادر بدون مجوز» بازداشت شدند.

همچنین تظاهرات حمایت از فلسطین توسط دانشجویان در محوطه هاروارد ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا