آخرین اخبارجهانسیاست

ادعای ورود ٦٥ تروریست اهل افغانستان به امریکا در زمان خروج

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که ٦٥ تروریست اهل افغانستان در زمان خروج آشفته امریکا از این کشور به ایالات متحده راه یافته‌اند.

به نقل از میل آنلاین، ۶۵ تروریست اهل افغانستان پس از خروج آشفته بایدن به ایالات متحده راه یافته‌اند.

بر بنیاد این گزارش، شبه‌نظامیانی که اثر انگشت شان بر روی بمب‌های دست‌ساز برای کشتن امریکایی‌ها در افغانستان ثبت شده و یک زندانی آزادشده از سوی طا-لبان، از جمله بیش از ۶۵ تروریستی هستند که پس از خروج فاجعه‌بار اجازه ورود به ایالات متحده را یافته‌اند.

اکثر آنها هنوز هم می‌توانند در ایالات متحده پرسه بزنند و دولت نمی‌تواند آن‌ها را ردیابی کند.

این افشاگری‌ها در کتاب جدیدی مطرح شده که فهرست اشتباهات دولت بایدن را در خلال و پس از تخلیه فاجعه‌بار از کابل در اگست ۲۰۲۱ طولانی می‌سازد.

دو سال از کشتار در میدان‌هوایی بین‌المللی کابل می‌گذرد که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی امریکایی و صدها افغانستانی شد.

جری دانلیوی و جیمز هاسون در کتابی نگاشته اند: داستان ناگفته شکست بایدن و نظامیان امریکایی که تا انتها جنگیدند، به ٦٥ نفر که به عنوان «خطرات امنیت ملی» شناسایی شده بودند، ۱۲ ماه پس از خروج امریکا اجازه ورود به ایالات متحده داده شده است.

کتاب همچنین نشان می‌دهد که چگونه دولت بایدن دو فرصت را برای جلوگیری از حمله انتحاری در کابل و تأثیر وخیم قرار دادن طا-لبان در راس امنیت از دست داد.

افراد خطرناکی که وارد ایالات متحده شدند شامل چندین مرد بودند که DNA آن‌ها روی مواد منفجره خنثی‌شده توسط نیروهای امریکایی پیدا شده است.

یک تن از آن‌ها زندانی بوده که توسط طا-لبان از زندان آزاد شده است.

یک مترجم افغان-امریکایی حتی بسیاری از جنگجویان طا-لبان را که آماده سوار شدن در پروازهای عازم ایالات متحده بودند، بر روی خطوط پرواز شناسایی کرده است.

بسیاری از آن‌ها به دلیل نقص‌های هشدار دهنده در روند بررسی و کمبود شدید کارکنان در رسید‌گی به حدود ۸۲ هزار پناهجوی منتقل شده به ایالات متحده اجازه یافتند بدون کنترول سفر کنند.

طبق یادداشت کانگرس که پس از آن منتشر شد، حدود ۷۰ درصد از کسانی که از افغانستان به امریکا رفته‌اند، شهروند امریکایی، دارنده گرین کارت یا تحت برنامه ویزای مهاجرت ویژه (SIV) نیستند.

گزارش می‌افزاید که این مظنونان خطرناک در پروازهایی که برای شهروندان و متحدان ایالات متحده در نظر گرفته شده بود، جای گرفته و منتقل شده‌اند.

این در حالی است که هزاران نفر از همکاران محلی نیروهای امریکایی دو سال پس از خروج در افغانستان و کشورهای همسایه سرگردان هستند.

گفتنی است که دولت نظام جمهوری تحت حمایت غرب بلافاصله پس از خروج نظامیان امریکایی از هم فروپاشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا