آخرین اخبارسیاستموسیقی

ارتش هند ادعا کرد که تسلیحات به جا مانده امریکایی در افغانستان، در کشمیر کشف شده است

خبرگزاری دید: ارتش هند ادعا کرده که تسلیحات و دستگاه‌های نظارتی امریکایی که در افغانستان به جا مانده، در کشمیر کشف شده است.

ارتش هند
آجی چاندپوریا جنرال ارتش هند روز شنبه (۳۰ دلو) در مصاحبه با یک خبرگزاری هندی گفته است که این تسلیحات از تروریست‌هایی که قصد داشتند به کشمیر تحت اداره هند نفوذ کنند، به‌جا مانده است.
وی تاکید کرده است که سلاح‌های به دست آمده از نظامیان امریکایی بود که در افغانستان از آن استفاده می‌شده است.
این جنرال ارتش هند گفته است: «همه گزارش‌های رسانه‌ها را دیده‌اند که می‌گویند زمانی که امریکایی‌ها افغانستان را ترک کردند، بیش از ۶۰۰ صد هزار سلاح سبک، مدرن و چند صد هزار قطعه تجهیزات دید در شب باقی مانده است.»
این نظامی هندی ابراز نگرانی کرده است، تسلیحات پیش‌رفته که توسط سربازان امریکایی در افغانستان به‌جا مانده، می‌تواند از طریق پاکستان به کشمیر راه پیدا کند.
چندرپوریا تصریح کرده است که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ «تروریست» آموزش دیده هنوز در دره «کشمیت» فعال هستند که ۴۰ تا ۴۵ درصد آن‌ها پاکستانی هستند.
از سوی دیگر این نظامی هندی در پاسخ به پرسشی درباره نگرانی از این‌که جنگ‌جویانی پاکستانی که در افغانستان می‌جنگند توسط ارتش پاکستان به کشمیر فرستاده شوند، گفته است که این یک احتمال جدی است.
هند در حالی از کشف سلاح‌های امریکایی در کشمیر خبر داده است که نگرانی‌ها مبنی بر دست‌یابی گروه‌های تروریستی به این سلاح‌ها افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا