اسلایدشوافغانستان

ارگ: رییس‌جمهور از توافق با حزب اسلامی پشیمان نیست

ارگ در واکنش به گزارش اخیر رسانه‌ها مبنی بر اینکه رییس‌جمهور غنی از توافق صلح با حزب اسلامی حکمتیار پشیمان است، گفت: این دور از واقعیت بوده و حقیقت ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از رادیو آزادی، دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی رییس‌جمهور به رادیو آزادی گفته است که موضع آقای غنی در رابطه با صلح مشخص بوده و وی به عنوان رییس‌جمهور افغانستان از توافق صلح با حزب اسلامی هرگز پشیمان نشده است.
وی تاکید کرد: این هرگز حقیقت نداشته که رییس‌جمهور روی مواردی که با حزب اسلامی توافق کرده، پشیمان است.
معاون سخنگوی رییس‌جمهور افزود: توافق‌نامه با حزب اسلامی امضا شده و از همه مهم‌تر اینکه نام گلبدین حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل نیز خارج شده است.
مینه‌پال اظهار کرد: کمیته اجرای مواد توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی به طور جدی برای اجرایی‌شدن تمام مواد این توافق‌نامه تلاش می‌کند؛ اما تحقق و اجرای کامل آن به مرور زمان صورت می‌گیرد.
آزادی زندانیان حزب اسلامی، برداشتن تحریم‌ها از این حزب و حذف نام حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل از مهمترین تعهدات دولت بود.
روزنامه هشت صبح روز گذشته به نقل از یک منبع نزدیک به رییس‌جمهور گزارش داد که برخی از شرایط دولت افغانستان توسط حزب اسلامی عملی نشده و در عین حال، توقعات زیاد این حزب نیز قابل اجرا نیست و رییس‌جمهور به همین دلیل از توافق با حزب اسلامی پشیمان شده است.
این روزنامه گزارش داده بود که یکی از دلایل پشیمانی رییس‌جمهور غنی این است که گروه‌های مسلح حامی حزب اسلامی در برخی مناطق هنوز علیه دولت می‌جنگند و در بعضی ساحات که بر اساس توافق‌نامه تصور می‌شد حزب اسلامی در آنجا نفوذ دارد نیز نادرست بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا